Renault a prezentat vineri detalii despre un automobil hibrid concept, care funcţionează electric şi cu hidrogen, producătorul auto francez descriind tehnologia hidrogenului ca fiind ”una dintre opţiunile de a face vehiculele electrice mai convenabile”, relatează CNBC.
Designul automobilului Renault Scenic Vision include un motor cu hidrogen, motor electric, baterie, celulă de combustibil şi un rezervor pentru hidrogen.
Rezervorul de 2,5 kilograme este situat în partea din faţă a vehiculului şi, a spus Renault, va dura aproximativ cinci minute pentru a fi umplut.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Potrivit unui document publicat joi, care a prezentat conceptul, bateria de 40 de kilowaţi-oră a Scenic Vision este reciclabilă şi va fi produsă la o instalaţie din Franţa până în 2024.
Într-o declaraţie, Gilles Vidal, care este director de design la Renault, a declarat că acest concept ”prefigurează designul exterior al noului model Scénic 100% electric pentru 2024”.
Compania a spus că grupul motopropulsor electric cu hidrogen este ”parte a unei viziuni pe termen mai lung, dincolo de 2030”.
Ideea generală este că celula de combustibil cu hidrogen a Scenic Vision ar ajuta la extinderea autonomiei vehiculului în timpul călătoriilor mai lungi.
”În 2030 şi mai departe, odată ce reţeaua de staţii de hidrogen va fi suficient de mare, veţi putea conduce până la 800 km … fără să vă opriţi să încărcaţi bateria”, a spus Renault.
Descris de Agenţia Internaţională pentru Energie ca ”un purtător de energie versatil”, hidrogenul are o gamă variată de aplicaţii şi poate fi implementat într-o gamă largă de industrii.
Poate fi produs în mai multe moduri. O metodă include utilizarea electrolizei, cu un curent electric care împarte apa în oxigen şi hidrogen. Dacă electricitatea utilizată în acest proces provine dintr-o sursă regenerabilă, cum ar fi eoliană sau solară, atunci unii o numesc verde sau hidrogen regenerabil.
Se preconizează că hibridul Renault va folosi hidrogen verde, deşi marea majoritate a producţiei de hidrogen se bazează în prezent pe combustibili fosili.
Conceptul de automobil hibrid al Renault care funcţionează cu hidrogen şi electric ilustrează modul în care companiile de automobile caută să găsească modalităţi de a dezvolta oferte cu emisii scăzute şi zero, care pot concura cu gama de vehicule pe benzină şi diesel.
În domeniul mobilităţii cu hidrogen, Grupul Renault a înfiinţat deja un joint venture cu Plug Power, numit Hyvia. Printre altele, se concentrează pe pilele de combustibil cu hidrogen din vehiculele comerciale uşoare şi pe lansarea instalaţiilor de încărcare cu hidrogen.
Ideea Renault de a dezvolta un vehicul de pasageri care să folosească tehnologia hidrogenului nu este unică. Toyota, de exemplu, a început să lucreze la dezvoltarea vehiculelor cu celule de combustibil – în care hidrogenul dintr-un rezervor se amestecă cu oxigenul, producând electricitate – încă din 1992.
În 2014, compania japoneză a lansat Mirai, un sedan cu celule de combustibil cu hidrogen.
Alte companii importante, precum Hyundai şi BMW, analizează, de asemenea,hidrogenul, precum şi companii mai mici, cum ar fi Riversimple, cu sediul în Marea Britanie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.