Ratele de adoptare a serviciilor FinTech au crescut la 64% în acest an, iar 96% dintre consumatori au auzit de cel puţin un astfel de serviciu, potrivit unui raport pubicat de EY.
Pe pieţele emergente se înregistrează cele mai mari rate de adoptare, care ating 87% în China şi India.
”Acestea sunt urmate îndeaproape de Rusia şi Africa de Sud, ambele cu o rată de adoptare de 82%. Dintre pieţele dezvoltate, Ţările de Jos (73%), Regatul Unit (71%) şi Irlanda (71%) au cele mai mari rate de adoptare, reflectate, în parte, de dezvoltarea platformelor de tip “open banking” în Europa”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
A treia ediţie a raportului se bazează pe un studiu online derulat în rândul a peste 27.000 de consumatori activi în mediul digital din 27 de pieţe. Anul acesta, studiul a inclus şi 1.000 de întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) care utilizează servicii FinTech, provenind din China, SUA, Regatul Unit, Africa de Sud şi Mexic.
”Industria FinTech a crescut şi s-a maturizat. Rata de adoptare creşte mai repede decât s-a anticipat. Unul dintre motivele de creştere puternică este faptul că firmele de servicii financiare tradiţionale s-au angajat în competiţie la scară largă”, a spus preşedinte executiv EY Global Financial Services Markets şi coordonator EY Asia-Pacific Financial Services, Gary Hwa.
Transferurile de bani şi serviciile de plată amplifică familiarizarea cu serviciile FinTech. Astfel, la nivel global, în medie, 89% dintre consumatori au cunoştinţă despre existenţa în magazinele de aplicaţii a platformelor de plată pentru telefoane mobile şi 82% ştiu despre sistemele de plată între utilizatori şi despre transferurile de bani nebancare.
”Disponibilitatea acestor servicii FinTech este şi mai mare atât în India, cât şi în China, unde 99,5% dintre consumatori ştiu de existenţa sistemelor de transfer de bani şi de plăţi cu telefonul mobil”, se arată în comunicat.
Potrivit raportului, aşteptările consumatorilor au evoluat şi au condus la schimbări radicale şi inovaţii în industria serviciilor financiare. Băncile, asigurătorii şi furnizorii de servicii de administrare a averii (wealth management) tradiţionali aduc modificări revoluţionare propriilor oferte, propunând servicii accesibile digital şi inovatoare tehnologic.
Conform constatărilor raportului, în alegerea unui serviciu FinTech, 27% dintre clienţi consideră “preţul” drept cel mai important, în timp ce 20% aleg „uşurinţa deschiderii unui cont”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.