Aproximativ 85% dintre români amână vizita la medic, chiar dacă se află într-o situaţie care impune o opinie medicală, şi doar 2% dintre companii le oferă angajaţilor acces la servicii de telemedicină, potrivit unui studiu făcut de Telios, furnizor de servicii de telemedicină pentru angajaţi din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Studiul a avut ca obiect accesul românilor la asistenţa medicală şi s-a desfăşurat pe un eşantion de 10.000 de persoane, din cele mai mari 8 oraşe din România, pe durata unui an, între 1 septembrie 2018 şi 31 august 2019.

”Cei mai mulţi dintre românii care au nevoie de un consult de specialitate, 36%, speră că problema se va rezolva de la sine, 23% consideră că vizita la medic costă prea mult, alţi 23% sunt de părere că petrec un timp prea mare în sălile de aşteptare, motiv pentru care renunţă să mai meargă la medic, iar 13% dau vina pe programul prea încărcat”, se arată în comunicat.

În acest context, cu un astfel de background comportamental, Telios înceacă să ofere o alternativă angajaţilor din România, menită să le dea acces imediat la îngrijire medicală, atunci când au nevoie: servicii de telemedicină, care presupun accesul facil, rapid şi nelimitat la medici specialişti, fie prin telefon, fie online. Folosind serviciile de telemedicină, angajatorii, angajaţii şi familiile lor pot economisi timp şi bani, având acces la personal medical, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, prin telefon sau online.

”În SUA, peste 80% dintre companii le oferă angajaţilor acces la servicii de telemedicină. În România, doar 2% dintre companii includ în pachetele de beneficii acest tip de servicii, însă interesul pentru telemedicină a crescut foarte mult în ultimii doi ani, odată cu nivelul de conştientizare a avantajelor oferite de telemedicină atât angajaţilor, cât şi angajatorilor. În prezent, avem mii de utilizatori care au acces la medici bine pregătiţi şi dedicaţi, care deservesc 13 specializări şi acoperă tot spectrul afecţiunilor de rutină”, spune Philip Choban, CEO Telios Care.

70% dintre vizitele medicale pot fi rezolvate prin telemedicină şi vizează cele mai întâlnite afecţiuni: răceală şi gripă, febră, vărsături, afecţiuni dermatologice, accidente sportive, probleme de stomac, dureri articulare, afecţiuni oculare etc.

”Consultaţiile prin telefon, aplicaţii mobile sau email nu se substituie vizitelor clasice la medic, acolo unde acestea sunt necesare, ci degrevează sistemul medical de volumul enorm de muncă alocat afecţiunilor uşoare, de rutină”, mai spune Philip Choban, menţionând că, atunci când situaţia o impune, medicii colaboratori Telios direcţionează pacienţii către investigaţii amănunţite.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.