Raiffeisen Bank România a raportat un profit de 1,3 miliarde lei, în primele nouă luni, în creştere cu 45%. Activele totale au fost de 67,5 miliarde de lei, în creştere cu 9% faţă de primele 9 luni ale anului precedent.
”Raiffeisen Bank România raportează active totale de 67,5 miliarde de lei, în creştere cu 9% faţă de primele 9 luni ale anului precedent, şi un profit de 1,3 miliarde lei (+45%). Cheltuielile operaţionale au crescut cu 11% an la an, în principal din costurile de personal, IT şi logistică”, arată datele băncii.
În primele 9 luni ale anului, creşterea pe segmentul pensii, planuri de investiţii şi asigurări de viaţă a fost de peste 160%, comparativ cu perioada similară din 2022.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Peste 80.000 de clienţi, în creştere cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au accesat asigurări de viaţă oferite prin intermediul Raiffeisen şi un procent însemnat dintre cei care au aderat la o Pensie Privată Pilon III în 2023 au ales Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare.
Un punct de reper în primele 9 luni a fost şi Fondul de Investiţii Raiffeisen Euro Flexi, cu un activ net, la final de septembrie, de 44,60 milioane de euro, un record al unui fond administrat de Raiffeisen Asset Management, prin sumele atrase la momentul lansării.
Banca a lansat, în premieră, pentru sectorul bancar românesc, prima emisiune de euroobligaţiuni senior nepreferenţiale sustenabile pe piaţa internaţională de capital, în valoare de 300 milioane euro, iar Fondul European de Investiţii a acordat Raiffeisen Bank România două scheme de garantare în valoare de 400 de milioane de euro. Acestea pot fi folosite pentru finanţarea IMM-urilor din piaţa locală cu peste 600 de milioane de euro în următorii 2 ani, iar semnarea acestui acord susţine cel mai mare plan de investiţii din ultimii ani, dedicat întreprinderilor mici şi mijlocii din România.
Economiile clienţilor Raiffeisen Bank România au înregistrat un avans de 6% an la an, ca urmare a creşterii soldului de depozite la termen în toate segmentele de activitate.
În categoria clienţi persoane fizice, creşterea a fost de 7% an la an. Aceştia au beneficiat de o gamă variată de produse, cu dobânzi atractive, atât în lei cât şi în valută (de până la 7% pe an la depozitele la termen în lei, 2,7% pe an la euro şi 3,5% pe an la dolari). A crescut ponderea depozitelor la termen în totalul fondului de economii ale clienţilor Raiffeisen Bank, majorându-se de la 18% la finalul celui de-al treilea trimestru al anului 2022 la 39% în trimestrul al treilea al anului 2023.
Creditele acordate clienţilor au înregistrat un ritm de creştere de 4% an la an, creştere generată în special din segmentele de persoane juridice.
”Stocul de credite aferente persoanelor fizice a rămas relativ stabil într-un context macroeconomic caracterizat de incertitudine, inflaţie ridicată şi rate de piaţă la niveluri înalte. Pentru a proteja clienţii de eventualele şocuri cauzate de evoluţia ratelor de piaţă, majoritatea creditelor acordate de Raiffeisen Bank România persoanelor fizice au fost cu dobândă fixă. De asemenea, am continuat să oferim clienţilor protecţie pe întreaga durată a creditului şi prin pachetul de asigurare de viaţă şi şomaj, care aduce o reducere suplimentară a dobânzii de 2%”, arată banca.
Volumul de credite de nevoi personale negarantate a crescut uşor în trimestrul trei al anului, cu menţinerea constantă a cotei de piaţă. De asemenea, 1 din 2 clienţi a achiziţionat, în 2023, produsul cu componentă de refinanţare.
Acordarea de credite de nevoi personale prin aplicaţia Smart Mobile a menţinut un trend pozitiv, acesta fiind susţinut prin creşterea numărului de credite acordate 100% online.
În ceea ce priveşte creditarea pentru achiziţia de locuinţe, T3 2023 a fost marcat de o încetinire, în concordanţă cu contextul economic incert. Raiffeisen Bank România a continuat însă creditarea "verde" prin creşterea ponderii la peste 50% din volumele creditelor de achiziţie locuinţe. Ponderea creditelor cu dobândă fixă în structura vânzărilor de credite imobiliare a ajuns la 94%.
Stocul de împrumuturi aferent clienţilor corporativi s-a consolidat cu 5% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, susţinut şi de implicarea activă a băncii în finanţarea proiectelor sustenabile (energie regenerabilă, eficienţă energetică şi finanţarea proiectelor sociale).
Stocul de credite acordate IMM-urilor a crescut cu 8% an la an, cu impact pozitiv în contextul participării băncii la programele guvernamentale precum IMM Invest.
Numărul comercianţilor care îşi utilizează propriul telefon pentru acceptarea plăţilor a depăşit pragul de 5.000, confirmând apetitul pentru servicii bancare mobile, comode şi sigure.
Creditarea prin intermediul canalelor digitale continuă să susţină creşterea portofoliului de credite acordate clienţilor Micro, cu o pondere de aproximativ 15% în volumele noi. De la începutul anului, peste 1.200 de clienţi au beneficiat de acest flux (+75% în volumele generate comparativ cu cele aferente întregului an 2022).
Portofoliul de clienţi care folosesc aplicaţiile de mobile/internet banking continuă să crească.
De asemenea, pe parcursul trimestrului al treilea, Friedrich Wilhelm Raiffeisen a devenit Raiffeisen Private Banking.
Interesul clienţilor faţă de fondurile de investiţii a continuat şi în trimestrul al treilea, înregistrând subscrieri brute de peste 67 milioane euro pentru segmentele Private Banking şi Premium Invest.
Raiffeisen Bank activează pe piaţa bancară din România deservind peste 2,2 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Banca are peste 4.900 de angajaţi în 285 de unităţi, 1.126 ATM&MFM şi peste 28.900 POS-uri.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.