Publicaţia The Guardian a înregistrat un profit brut de 800.000 de lire sterline, pe 2018 - 2019, pentru prima dată din 1998, şi una dintre cele mai importante reveniri pe piaţa media britanică recentă.
Acestea au fost rezultatul strategiei duse de directorul David Pemsel şi redactorul-şef Katharine Viner, care ocupă aceste funcţii din 2015. Viner este prima femeie care ocupă această funcţie la The Guardian.
Din 2015 până astăzi, cei care au părăsit ziarul şi cei ale căror posturi au fost restructurate, în total au dispărut 450 de poziţii, dintre care 120 din editorial.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
O altă economie făcută în ultimul an, care a însemnat câteva milioane, a fost în ceea ce priveşte costurile de producţie, The Guardian apărând în format tabloid.
Per ansamblu, costurile au fost reduse cu 20%.
Din 2009 - 2010, când efectele crizei financiare încă erau resimţite, până în 2014 - 2015, pierderile anuale ale The Guardian au fost de 26, 22, 37, 28, 23, respectiv 34 de milioane de lire sterline, ridicându-se la 57 de milioane de lire sterline pentru 2015 - 2016.
Mult timp, The Guardian a fost împotriva ideii de a cere cititorilor să plătească pentru conţinutul online.
Alan Rusbridger, care a condus ziarul aproximativ două decenii, până în 2015, a decis, spre finalul perioadei să lanseze o schemă de donaţii, să creeze o comunitate.
În prezent, există aproximativ 650.000 de contribuabili recurenţi şi 300.000 unici pe an. Compania speră să ajungă la 2 milioane de astfel de donatori-abonaţi.
Cele mai multe ziare din Marea Britanie pierd bani. Majoritatea sunt înfiinţate de oameni de afaceri, cu motivaţia de a influenţa şi nu de a se îmbogăţi.
The Guardian face parte din The Scott Trust.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.