MedLife, cea mai mare reţea de servicii medicale private din România, a raportat în primul semestru o cifră de afaceri de 1,31 miliarde lei, mai mare cu aproape 23% faţă de perioada similară a anului anterior. Profitul net a crescut de trei ori şi jumătate, la 17,44 milioane lei, de la 5 milioane lei în primele şase luni ale anului trecut, arată raportul transmis vineri Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Rezultatul net înregistrat în perioada de 6 luni încheiată la 30 iunie 2024 a crescut cu 12.441.180 lei, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, de la 5.003.676 lei în perioada de 6 luni încheiată la 30 iunie 2023, la un profit de 17.444.856 lei în în perioada de 6 luni încheiată la 30 iunie 2024. Luând în calcul situaţiile pro-forma, cifra de afaceri brută pentru perioada de 6 luni încheiată la 30 iunie 2024 însumează 1.319.671.479 lei, iar EBITDA ajustată 199.554.857 lei”, arată datele companiei.

Cifra de afaceri a perioadei de 6 luni încheiată la 30 iunie 2024 a fost de 1.310.400.099 lei, în creştere faţă de cifra de afaceri obţinută în primele 6 luni ale lui 2023 cu 22,9%. Creşterea s-a datorat, în principal, creşterii din toate liniile de afaceri ale grupului, precum şi achiziţiilor finalizate de grup în 2023 şi 2024.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

”Rezultatele din primul semestru arată bine, atât în materie de venituri, cât şi în materie de margini, iar acest lucru vine să confirme faptul că strategia pe care o urmăm este una sănătoasă şi eficientă. Ne-am consolidat puternic în ultima perioadă, fiind nu doar singura companie listată la bursă, ci şi singura rămasă cu capital autohton în topul serviciilor medicale. Am investit în echipa de medici, am investit în tehnologie şi aparatură de top, am investit în digitalizare şi optimizări de procese, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Avem o creştere robustă în zona de servicii medicale, semn că românii au început să pună mai mult preţ pe zona de prevenţie şi pe sănătate în general. Pe lângă serviciile de prevenţie, românii au început să investească tot mai mult şi în zonele de wellness, nutriţie şi mindfulness, toate coroborate ducând la un stil de viaţă mai sănătos. Deci nu mai vorbim despre abonamentul de sănătate, ci despre abonamentul de sănătate şi wellness – acest pachet integrat de servicii care te ajută mai degrabă să previi boli şi să întreţii o stare bună de sănătate, nu neapărat să tratezi sau să intervii când boala este deja într-o etapă avansată”, a declarat Mihai Marcu, preşedinte şi CEO al Grupului MedLife.

Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanţă bună, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, se precizează în raport. Astfel, cele mai mari creşteri au fost înregistrate de spitale (+38%), de laboratoare (+29%), urmate de divizia corporate (+25%) şi de clinici (+23%). În medie, peste 28.000 de servicii sunt accesate zilnic în cadrul unităţilor MedLife.

Cheltuielile operaţionale includ cheltuielile fixe şi variabile, precum şi cheltuielile cu bunuri şi materiale utilizate de Grup pentru prestarea serviciilor. Grupul a înregistrat cheltuieli operaţionale de 1.235.646.973 lei în perioada de 6 luni încheiată la 30 iunie 2024, reprezentând o creştere de 20,8%, sau 210.611.799 lei, comparativ cu perioada corespunzătoare a lui 2023. Cheltuielile operaţionale, ca pondere în total venituri operaţionale, au reprezentat 94% în perioada de 6 luni 2024 şi 95,4% în perioada de 6 luni 2023.

”După ce în urmă cu aproape 20 de ani am integrat în premieră un spital în domeniul privat, am deschis drumul integrării stomatologiei, al farmaciilor on-site, al geneticii sau al opticii medicale, în ultimul an, am devenit pionier şi primul operator medical în domeniul prevenţiei şi wellness-ului. Credem că angajatorii se vor uita din ce în ce mai mult către abonamentele integrate cu wellness, managementul stresului, stomatologie sau nutriţie. Oamenii, în general, simt nevoia din ce în ce mai mult să îşi monitorizeze sănătatea, să facă sport, să fie mai relaxaţi, să aibă o alimentaţie mai sănătoasă. Suntem convinşi că intrarea pe segmentul de wellness va fi importantă, că vom reuşi astfel să ne concretizăm aportul la sănătatea şi starea de bine a angajaţilor companiilor care ne sunt clienţi şi chiar, gradual, să aducem economii mari la bugetul de stat. Dar, mai important de atât, vom reuşi să avem o populaţie mai sănătoasă pe termen lung. Şi cred cu tărie că acesta este viitorul şi nu doar la nivelul României, ci şi la nivel european”, a declarat Mihai Marcu, CEO şi Preşedinte MedLife Group.

Totalul activelor imobilizate ajunge la 30 iunie 2024 la 2,17 miliarde lei, înregistrând o creştere de 74,86 milioane lei sau 3,4% faţă de 31 decembrie 2023. Creşterea este datorată, în principal, de creşterea Imobilizărilor corporale cu 45,8 milioane lei. Datoriile curente (excluzând elementele de datorie purtătoare de dobândă) au crescut cu 90,95 milioane lei, sau 18,6%, de la 487.952.032 lei la 31 decembrie 2023, la 578.902.475 lei la 30 iunie 2024.

În prezent, Grupul MedLife deţine cea mai mare reţea de diagnostic şi tratament din România, având la activ peste 6,5 milioane de pacienţi unici care au apelat la servicii de prevenţie, wellness, tratament şi spitalizare.

Obiectivele strategice includ menţinerea serviciilor medicale la cele mai înalte standarde; finalizarea proiectelor în curs de implementare, cum ar fi extinderea MedLife Medical Park, precum şi inaugurarea spitalelor din Timişoara şi Craiova, preconizate spre a fi date în exploatare până la sfârşitul anului. În materie de noi achiziţii şi demersuri de extindere, reprezentanţii companiei şi-au confirmat interesul şi deschiderea către noi oportunităţi de dezvoltare, atât autohton, cât şi în ţările din vecinătate. Dincolo de intenţia de consolidare în Ungaria, Medlife vizează şi posibilitatea de a testa alte pieţe din regiune.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.