Profit News TV va organiza, pe 7 decembrie, Maratonul de Retail - Tendinţe şi sustenabilitate, cu jucători relevanţi din domeniu.
Profit News TV va organiza, pe 7 decembrie, Maratonul de Retail - Tendinţe şi sustenabilitate, cu jucători relevanţi din domeniu.
Evenimente
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Dezbaterea va fi transmisă şi la Prima News
Context
Evoluţia de ansamblu a economiei mondiale scoate în evidenţă că, peste tot în lume, retailul a devenit, în mod progresiv, un sector economic foarte dinamic, aparatul comercial cunoscând profunde transformări pe toate planurile: metode de vânzare, forme de distribuţie, repartiţia geografică a managementului întreprinderilor.
• Rolul activităţii de retail pentru economia unei ţări constă în contribuţia acestuia la realizarea produsului intern brut şi a veniturilor la bugetul de stat, la echilibrarea pieţei muncii, precum şi la creşterea bunăstării generale a populaţiei, care are, astfel, acces la o gamă variată de produse.
• Dezbaterea realizează o incursiune în domeniul vast al retailului din ţara noastră, sub aspectul direcţiilor strategice urmate de companiile care îşi desfăşoară activitatea în acest sector al economiei naţionale.
• Cei mai mari 10 retaileri alimentari de pe piaţa locală au obţinut în 2022 o cifră de afaceri cumulată de 98,9 miliarde de lei, de la 83,4 miliarde de lei în 2021
• Retailul românesc se caracterizează în prezent printr-o dezvoltare accelerată, fapt ce determină creşterea nivelului competivităţii, cristalizarea formelor moderne de comerţ, consolidarea reţelelor moderne de retail şi, nu în ultimul rând, obţinerea unor rate ale profitului atractive
• Pentru 2023 se aşteaptă cea mai mare livrare de spaţii din ultimii zece ani. Sectorul de retail a atras 21% din volumul total de investiţii înregistrat în primul semestru din 2023, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, menţinându-se în jurul valorii de 39 milioane de euro.
• Astfel, retailul urcă în top trei din punct de vedere al interesului investitorilor, alături de sectorul industrial (33%) şi birouri (29%). În acelaşi timp, hotelurile rămân pe locul patru, cu o cotă de investiţii de 17%, potrivit datelor CBRE , lider global pe piaţa de servicii comerciale şi investiţii în real estate.
• Stocul total de spaţii moderne de retail în România a ajuns la 4,15 milioane de mp. Din acest volum, cota parcurilor de retail este în creştere constantă, atingând un procent de 39% din stocul total la finalul primului semestru din 2023.
• În prima jumătate a anului curent, au fost livrate opt proiecte comerciale de dimensiuni mici şi mijloci, cu o suprafaţă cumulată de 69.300 de mp, dintre acestea doar unul aflându-se în Bucureşti. Alţi 235.000 mp se regăseau în fază de construcţie în primul semestru şi, potrivit estimărilor, urmează a fi livraţi în a doua parte a anului
• Parcurile de retail anunţate rămân în mare parte concentrate în oraşele medii şi mici, chiar oraşe cu o populaţie mai mică de 50.000 de locuitori, dar cu o economie activă şi fără proiecte moderne de retail.
• Perspectivele pe termen scurt pentru piaţa de retail depind de gradul în care creşterea vânzărilor estimată pentru 2023 va compensa creşterea inflaţiei şi a costurilor mai mari cu serviciile de administrare a proprietăţilor.
Teme de dezbatere
• Investiţiile în sustenabilitate sunt tot mai mari. Cum evaluăm profitabilitatea acestor investiţii?
• Furnizorii români sunt foarte preocupaţi de sustenabilitate. Cât de mult se pot îndrepta retailerii către furnizorii români?
• Vânzarea omnichannel a devenit o realitate pentru majoritatea lanţurilor de magazine şi supermarketuri. Cât de mult a fost îmbrăţişat modelul omnichannel (hibrid = online + offline) şi cum a evoluat după pandemie?
• Forţa de muncă se schimbă şi în industria de retail. Care sunt provocările aduse de angajaţii străini?
• Care sunt tendinţele industriei de retail? Retailerii au trebuit să-şi îmbunătăţească în mod semnificativ strategiile digitale şi magazinele online.
• Activitatea de retail în contextul dezvoltării economico-sociale din România. Cheia succesului. Evaluarea strategică a mediului
concurenţial. Dinamică pieţei.
• Segmentele pieţei de retail: Hipermarket, Supermarket, Cash&Carry, magazine de discount, magazine de proximitate. Comerţ online.
• Ce urmează? Coordonate ale pieţei de retail din România, Comerţul autohton în România a înregistrat creşteri de peste 100% în ultimii 10 ani, contribuind intens la dezvoltarea economiei ţării, prin scăderea ratei şomajului şi prin contribuţia la formarea PIB. De asemenea, comerţul este unul dintre sectoarele de activitate în cadrul cărora s-au realizat cele mai mari investiţii pe plan intern, dar şi cele mai mari investiţii străine directe prin pătrunderea marilor lanţuri de magazine.
• Dezvoltarea şi extinderea marilor lanţuri de magazine au avut atât efecte pozitive, cât şi negative asupra celorlalţi participanţi la activităţile comerciale din România. Au fost astfel dezavantajaţi micii producători, care nu reuşesc să facă faţă cererilor mari ale marilor retaileri sau se lovesc de condiţiile impuse de aceştia (taxe de intrare la raft, preţuri foarte mici, avize şi certificări suplimentare), dar şi magazinele mici, care desfăşoară forme de comerţ tradiţional şi nu au putut ţine pasul cu sortimentul variat de produse şi preţurile mici practicate de retailerii mari.
• Furnizorii români sunt foarte preocupaţi de sustenabilitate. Cât de mult se pot îndrepta retailerii către furnizorii români?
• Vânzarea omnichannel a devenit o realitate pentru majoritatea lanţurilor de magazine şi supermarketuri. Cât de mult a fost îmbrăţişat modelul omnichannel (hibrid = online + offline) şi cum a evoluat după pandemie?
• Forţa de muncă se schimbă şi în industria de retail. Care sunt provocările aduse de angajaţii străini?
• Care sunt tendinţele industriei de retail? Retailerii au trebuit să-şi îmbunătăţească în mod semnificativ strategiile digitale şi magazinele online.
• Activitatea de retail în contextul dezvoltării economico-sociale din România. Cheia succesului. Evaluarea strategică a mediului
concurenţial. Dinamică pieţei.
• Segmentele pieţei de retail: Hipermarket, Supermarket, Cash&Carry, magazine de discount, magazine de proximitate. Comerţ online.
• Ce urmează? Coordonate ale pieţei de retail din România, Comerţul autohton în România a înregistrat creşteri de peste 100% în ultimii 10 ani, contribuind intens la dezvoltarea economiei ţării, prin scăderea ratei şomajului şi prin contribuţia la formarea PIB. De asemenea, comerţul este unul dintre sectoarele de activitate în cadrul cărora s-au realizat cele mai mari investiţii pe plan intern, dar şi cele mai mari investiţii străine directe prin pătrunderea marilor lanţuri de magazine.
• Dezvoltarea şi extinderea marilor lanţuri de magazine au avut atât efecte pozitive, cât şi negative asupra celorlalţi participanţi la activităţile comerciale din România. Au fost astfel dezavantajaţi micii producători, care nu reuşesc să facă faţă cererilor mari ale marilor retaileri sau se lovesc de condiţiile impuse de aceştia (taxe de intrare la raft, preţuri foarte mici, avize şi certificări suplimentare), dar şi magazinele mici, care desfăşoară forme de comerţ tradiţional şi nu au putut ţine pasul cu sortimentul variat de produse şi preţurile mici practicate de retailerii mari.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.