Cum se poate menţine şi dezvolta pe piaţă un brand românesc, de ce anume este nevoie concret din partea statului pentru a susţine business-ul local, cum poţi ieşi din piaţa locală pentru a te impune în alte ţări, cum poţi convinge cumpărătorul că tradiţia este, uneori, cel puţin la fel de importantă ca marketingul, cum poate face diferenţa un brand şi cum îl poţi construi sunt doar o parte dintre temele care vor fi explicate la Maratonul Made in Romania, care va fi organizat joi de PROFIT NEWS TV, începând cu ora 10.00.
Evenimentul va fi deschis de ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Radu Oprea, fiind organizat cu sprijinul Auchan, Carmistin, Kaufland, Liberty Steel
Context conferinţă
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
• Într-o economie locală în care, în anumite domenii, concernele străine fac legea, business-ul românesc reuşeşte nu doar să se lupte în multe cazuri de la egal la egal cu marii jucători globali, dar şi să-i depăşească pe aceştia pe unele nişe. Iar românii caută, cel puţin declarativ, din nostalgie, patriotism sau încredere mai mare în gust/calitate, produsele “Made in Romania”, chiar dacă pe piaţă mai sunt “ascunse, uneori,” „sub raftul” brandurilor străine.
• Consumatorii care aleg produse autohtone descoperă nu de puţine ori că acestea sunt – dacă nu mai bune – cel puţin la fel de bune precum alte branduri străine, în final impactul asupra industriei locale pe ansamblu fiind unul extrem de pozitiv.
• Provocările anului trecut au fost inflaţia foarte mare şi costurile energiei şi de productie în creştere. Ca atare, companiile au fost nevoite să ridice preţurile de vânzare ceea ce a generat nemulţumiri din partea clienţilor care şi-au văzut puterea de cumpărare mult diminuată.
• Unele branduri s-au văzut în situaţia de a fi vândute investitorilor străini, proprietarii încercând să reclădească o nouă afacere sau retrăgându-se din business.
• Alte afaceri ajung să fie conduse de antreprenori ajunşi la vârsta pensionării şi care caută soluţii pentru a face transferul în familie, către copii, dacă aceştia sunt interesaţi să continue afacerea familiei.
• Antreprenorii români reuşesc, însă, uneori, să îşi impună brandurile nu doar pe piaţa locală, ci şi să se extindă pe pieţe străine. Tot mai multe exemple de succes din ultima perioadă, ale unor branduri ce s-au remarcat prin inovare, arată că, pentru anumite domenii tech, şansele internaţionalizării sunt ridicate.
• Valoarea combinată a celor mai importante 50 de branduri din România a crescut cu 6% de la an la an, ajungând în 2024 la peste 7 miliarde de euro.
• Climatul economic sever nu a afectat în mod egal toate sectoarele, iar brandurile au reacţionat diferit. Toate brandurile traversează în continuare o perioadă turbulentă, dar este tot mai evident că un brand mai puternic va fi mai puţin zdruncinat de furtună.
• În timp ce speranţele de revenire sunt legate de calmarea inflatiei si a preturilor din enegie, brandurile care au mizat pe inovaţie tehnologică şi au fost capabile să pivoteze business-ul astfel încât să răspundă nevoilor în schimbare ale consumatorilor înregistrează rezultate mai bune în toate sectoarele. Este poate ultimul avertisment pentru brandurile încremenite în secolul 20. Teme de dezbatere
• Cum se poate menţine şi dezvolta pe piaţă un brand românesc?
• De ce anume este nevoie concret din partea statului pentru a susţine business- ul local?
• Care sunt dificultăţile finanţărilor pentru antreprenori locali şi ce soluţii sunt disponibile în piaţă?
• Cum fac faţă brandurile locale provocărilor tehnologice şi nevoii de digitalizare rapidă?
• Dificultatea de a atrage şi a reţine talente pe o piaţă a muncii cu numeroase provocări.
• Provocări financiare pentru antreprenorii locali într-un context economic marcat de inflaţie, blocaje în lanţurile de furnizare, costuri crescute cu energia şi materiile prime.
• Au brandurile româneşti nevoie şi de un brand de ţară puternic?
• Cum poţi ieşi din piaţa locală pentru a te impune în alte ţări?
• Cum poţi convinge cumpărătorul că tradiţia este, uneori, cel puţin la fel de importantă ca marketingul?
• Cum poate face diferenţa un brand şi cum îl poţi construi?
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.