Producătorul de medicamente Biofarm a raportat un profit net de 43,64 milioane de lei în primul semestru, în creştere cu 20% faţă de prima parte a anului trecut, în timp ce veniturile din vânzări au urcat cu peste 17%, la 138,56 milioane de lei, potrivit datelor raportate Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Biofarm este unul dintre primii zece mari producători de medicamente şi suplimente alimentare din România.

În primul semestru al anului 2022 ponderea vânzărilor la export a reprezentat aproximativ 2% din vânzările totale nete ale Biofarm. Produsele companiei au fost exportate în 3 ţări: Republica Moldova, Azerbaijan şi Kirghizstan.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Veniturile nete din vânzări realizate în primul semestru al anului 2022 au fost de 138.565.427 lei, în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021. Strategia companiei este de a continua creşterea susţinută atât pe piaţa din România, cât şi pe pieţele externe prin consolidarea brandurilor existente si prin dezvoltarea de noi branduri”, arată raportul companiei.

În primul semestru al anului 2022, Biofarm a ocupat locul 31 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute. Cu peste 20 de branduri reprezentative, Biofarm este lider de piata din punctul de vedere al volumelor în categoriile de referinţă a nouă dintre brandurile sale: Colebil, Triferment, Carbocit, Sennalax, Bixtonim, Carmol, Biofen, Nervocalmin si Cavit. În valoare, Biofarm şi-a consolidat vânzările către consumatorul final, înregistrând o creştere de 18% faţă de semestrul 1 al anului 2021, raportat la preţul de achiziţie în farmacii.

Privind investiţiile, compania va lua în calcul stadiul de dezvoltare al fiecărui brand în parte şi potenţialul categoriei în care activează acesta.

”Strategia de dezvoltare a Biofarm are în vedere produse dezvoltate intern cum este Biofen Extra, o combinaţie de ibuprofen şi paracetamol. Centrul de dezvoltare de produse noi devine foarte important deoarece planurile companiei pentru următorii 5-7 ani au în vedere o serie de formule de produse noi care vor fi lansate în piaţă. Dezvoltarea de produse noi va fi unul dintre motoarele de creştere pe viitor”, mai arată compania.

În primul semestru al anului 2022, Biofarm SA a avut un număr mediu de 379 de angajaţi.

Portofoliul Biofarm SA cuprinde produse din categoriile: medicamente, suplimente alimentare, cosmetice şi dispozitive medicale.

Acţionarul majoritar al companiei este SIF Muntenia, cu 51,57% din acţiuni, în timp ce SIF Banat-Crişana deţine 36,74% din acţiuni.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.