Primarul municipiului Târgovişte, Daniel Stan, ameninţă, într-o scrisoare deschisă adresată KFC, că va da în judecată compania, după ce aceasta a filmat în Turnul Chindiei un clip publicitar în care apare un bărbat mic de statură, complet dezbrăcat, care sare din turn şi aterizează într-o găleată, în mijlocul unei mulţimi, primarul spunând că "filmarea şi expunerea sunt de natură să maculeze una dintre emblemele de secole ale oraşului, punct de referinţă pentru comunitate". De asemenea, primarul cere oprirea difuzării acestui spot, care prejudiciază imaginea oraşului, în timp ce Complexul Muzeal ”Curtea Domnească” Târgovişte spune că instituţia nu a fost înştiinţată despre conţinutul final al spotului, "fiind astfel încălcate prevederile contractului de închiriere spaţii, în baza cărora echipa de filmarea prezentă la Târgovişte avea obligaţia să nu aducă prejudicii de imagine monumentului istoric". KFC România a transmis, pentru News.ro, că echipa din România nu a avut nicio implicare în realizarea spotului publicitar din Germania.
Primarul din Târgovişte a postat joi pe Facebook scrisoarea deschisă adresată KFC, în care spune că materialul filmat de companie este "ofensator şi revoltător".
"Vă adresez aceste cuvinte în calitate de primar al municipiului Târgovişte, născut şi crescut în fosta Cetate de Scaun a Ţării Româneşti. Am fost neplăcut surprins să urmăresc clipul publicitar pe care compania dumneavoastră l-a filmat în municipiul Târgovişte, în cadrul Complexului Naţional Muzeal Curtea Domnească, langă Turnul Chindiei. Consider că filmarea şi expunerea sunt de natură să maculeze una dintre emblemele de secole ale oraşului, punct de referinţă pentru comunitate, iubit şi respectat de târgovişteni, de români şi nu numai. Ceea ce aţi făcut dumneavoastră este, în egală măsură, ofensator şi revoltător, iar comunitatea noastră a reacţionat în consecinţă, dezaprobând masiv iniţiativa", spune primarul în scrisoarea deschisă transmisă KFC.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
El mai spune că această idee este "total nefericită" şi transmite companiei că fi trebuit să se documenteze înainte de realizarea acestui clip "atât de controversat". De asemenea, primarul cere oprirea difuzării acestui spot, care prejudiciază imaginea oraşului.
"Nu ştiu cine vă sunt sfătuitorii, publicitarii, agenţii din spatele acestei idei, dar ea este una total nefericită. Oraşul nostru trăieşte şi respiră cultură şi istorie prin toate aşezămintele şi monumentele sale. A fost Capitala Ţării Româneşti pentru mai bine de trei secole. Ar fi trebuit să vă documentaţi înainte să produceţi un clip atât de controversat. Acest mesaj este unul de indignare faţă de modul neprofesionist în care aţi tratat municipiul Târgovişte. Consider că este imperios necesar să opriţi difuzarea spotului care prejudiciază imaginea oraşului nostru şi să reconsideraţi modul în care vă raportaţi la această comunitate şi la valorile sale pe viitor. Ne rezervăm dreptul de solicita instanţei competente repararea prejudiciului de imagine pe care compania dumneavoastră l-a produs comunitaţii noastre", adaugă primarul Daniel-Cristian Stan.
De asemenea, Complexul Naţional Muzeal ”Curtea Domnească” Târgovişte (CNMCD), instituţie subordonată Consiliului Judeţean Dâmboviţa, arată, într-un comunicat de presă, că se delimitează de orice acţiune menită să aducă prejudicii de imagine ansamblului monumental şi că managerul complexului muzeal nu a fost înştiinţat cu privire la conţinutul final al spotului, "fiind astfel încălcate prevederile contractului de închiriere spaţii, în baza cărora echipa de filmarea prezentă la Târgovişte avea obligaţia să nu aducă prejudicii de imagine monumentului istoric".
"Spotul publicitar în cauză este un material realizat post – producţie, cu precizarea că managerul CNMCD nu a fost în niciun moment înştiinţat cu privire la conţinutul final al spotului, fiind astfel încălcate prevederile contractului de închiriere spaţii, în baza cărora echipa de filmarea prezentă la Târgovişte avea obligaţia să nu aducă prejudicii de imagine monumentului istoric", spun reprezentanţii Complexului Naţional Muzeal ”Curtea Domnească” Târgovişte.
Potrivit acestora, dintr-o analiză amănunţită a imaginilor apărute în spaţiul public se poate observa cu uşurinţă că imaginile utilizate în spotul publicitar nu sunt cele autentice, cele pentru care echipa de filmare a solicitat acordul, iar "filmarea denotă cu certitudine faptul că spotul a fost unul prefabricat, montat în studio, fapt ce a condus la periclitarea imaginii CNMCD".
Conducerea CNMCD mai spune că a solicitat firmei de producţie publicitară, responsabilă de conţinutul materialului, "clarificarea tuturor aspectelor care au provocat întreaga situaţie, iar, în baza răspunsului ce urmează a fi primit, CNMCD va acţiona în consecinţă.
"Pe această cale, Consiliul Judeţean Dâmboviţa se poziţionează împotriva oricărei acţiuni menite să prejudicieze imaginea judeţului Dâmboviţa şi condamnă vehement orice tentativă folosită în acest scop", mai arată sursa citat[.
KFC România a transmis, la solicitarea News.ro, că echipa din România nu a avut nicio implicare în realizarea spotului publicitar din Germania.
Clipul publicitar a fost postat pe YouTube în 6 iunie, iar până joi după-amiază a adunat peste 22.000 de vizualizări.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.