Poşta Română anunţă că a înregistrat o creştere estimată de peste 9% a cifrei de afaceri faţă de anul anterior, atingând 1,78 miliarde de lei, cea mai mare creştere din istoria recentă a companiei.
Compania Naţională Poşta Română anunţă că reuşeşte să atingă rezultate financiare seminificative, cele mai bune din ultimii 35 de ani, exclusiv pe baza veniturilor proprii.
”Raportul la zi arată că în 2024 veniturile Poştei Române au înregistrat o creştere accelerată şi consecventă, atingând cea mai mare creştere din istoria recentă a companiei. Astfel, Poşta Română a înregistrat o creştere estimată de peste 9% a cifrei de afaceri faţă de anul anterior, atingând 1,78 miliarde de lei, cea mai mare creştere din istoria recentă a companiei. Aceasta echivalează cu o creştere de 150 de milioane de lei sau aproximativ 30 de milioane de euro. În acelaşi timp, creşterea cheltuielilor companiei a înregistrat o încetinire, reflectând o creştere accentuată pentru venituri de 9% şi doar 6,6% pentru cheltuieli. Gestionarea eficientă a costurilor a contribuit la controlul creşterii anuale, consolidând sustenabilitatea financiară”, anunţă compania.
Segmentul de curierat a înregistrat o creştere de 7,3% a veniturilor, după mai mulţi ani de declin. Cheltuielile au crescut moderat, cu doar 6,6%.
”Compania a revizuit şi strategia tarifară, negociind contracte dinamice şi renunţând la cele neprofitabile. Această abordare a dus la o creştere a volumelor de trimiteri de corespondenţă cu 43,4% în 2024 şi la câştigarea a 274 de proceduri de achiziţie, în valoare totală de 521 milioane de lei”, prcizează compania.
Poşta Română şi-a asumat în urmă cu câţiva ani şi o transformare a resursei umane, într-un mod transparent, modern, dar şi sustenabil, corelat cu nevoile şi cerinţele actuale ale pieţei. Astfel, numărul total de angajaţi s-a redus cu 19% din 2021, ajungând de la 24.824 la 20.929 în decembrie 2024. Numărul salariaţilor din administratia centrală s-a redus de la aproximativ 1.200 în iunie 2021 (care reprezenta 4,8% din numărul total de salariaţi), la aproximativ 350 în decembrie 2024 (doar 1,7% din total salariaţi), reducând cheltuielile cu salariaţii din TESA cu până la 100 milioane lei până astăzi.
Această reducere a permis creşteri salariale semnificative, inclusiv o creştere a venitului mediu brut pe salariat cu peste 1.900 de lei, reprezentând o majorare de 52% faţă de iunie 2021, mai arată Poşta.
”În paralel, Poşta Română a modernizat şi procesul de recrutare, introducând o platformă dedicată şi organizând concursuri centralizate pentru toate posturile. Această schimbare a asigurat transparenţă şi echitate, generând peste 1.000 de aplicanţi pe săptămână pentru posturile vacante. Programul de internship a continuat cu succes”, precizează compania.
În 2024, Poşta Română a alocat peste 60 de milioane de lei pentru achiziţia de echipamente moderne de sortare, incluzând prima bandă de sortare instalată în ultimii 50 de ani. Alte trei echipamente sunt deja operaţionale în hub-urile din Oradea, Timişoara şi Galaţi. Modernizarea infrastructurii logistice a fost completată de renovarea oficiilor poştale, inclusiv cel din Calea Giuleşti, Bucureşti, în cadrul unei investiţii de 20 de milioane de lei.
În 2024, Poşta Română a atras venituri suplimentare prin facilitarea închirierii spaţiilor companiei. Portalul imobiliar https://imobiliare.posta-romana.ro. promovează 459 de proprietăţi, împărţite pe categorii: spaţii comerciale, birouri, apartamente şi terenuri, iar veniturile generate au crescut cu 48%, până la aproape 16 milioane de lei.
Fundaţia Poştei Române a sprijinit angajaţii prin alocarea a 2 milioane de lei pentru cazuri medicale. Alte proiecte includ donarea de calculatoare pentru proiecte educaţionale şi sprijinirea veteranilor de război. În plus, a derulat proiecte ecologice, cum ar fi plantarea a 1.000 de copaci în zona Doftana.
”Conducerea Poştei Române a stabilit obiective clare pentru perioada următoare, incluzând:
- Modernizarea proceselor companiei;
- Creşterea profitabilităţii;
- Transformarea administraţiei într-o structură de suport eficientă;
- Dezvoltarea reţelelor poştale şi creşterea vizibilităţii ca furnizor de servicii de curierat”, informează compania.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.