Magazinul oficial de aplicaţii pentru Android aniversează 10 ani de existenţă cu promoţii şi un nou logo.
Lansat în 2012, patru ani mai târziu decât App Store, Google Play Store împlineşte 10 ani de când oferă, sub o formă sau alta, acces la conţinut digital pentru smartphone-urile cu Android.
Cunoscut la început drept Android Market, magazinul digital al celor de la Google vindea mult mai multe produse decât în prezent. De aici puteau fi cumpărate inclusiv telefoanele Nexus, vândute de Google, dar produse de diverşi parteneri, precum HTC sau LG.
Pentru a marca aniversarea, Play Store primeşte un nou logo. Nu este o schimbare radicală de design în ceea ce priveşte logo-ul. În fapt, schimbarea constă doar în folosirea unor culori mai vii.
Cu aceeaşi ocazie, pentru o perioadă limitată, Google va oferi de 10 ori mai multe puncte în cadrul programului de recompense Play Points. Aceste puncte pot fi folosite pentru achiziţii în cadrul Play Store, însă, programul de recompense nu este disponibil şi în România.
În cei 10 ani de existenţă, Play Store nu a fost scutit de controverse sau de obişnuitele schimbări confuze de strategie operare de Google. Deşi s-a lăudat mereu cu măsurile automatizate de securitate pe care le foloseşte pentru protejarea utilizatorilor, în Play Store sunt descoperite frecvent aplicaţii şi jocuri cu diverse tipuri de malware care ajung pe telefoanele celor care le instalează fără a avea cea mai mică bănuială.
Mai nou, la fel ca App Store, Play Store se vede nevoit să renunţe la unele dintre politicile anticoncurenţiale de care se bucură de când există. Legislaţia din Europa şi din alte regiuni obligă deja sau va obliga în viitor Google şi Apple să accepte sisteme terţe de plată.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.