Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va avea o nouă organigramă, în care partea de control va fi mai bine reprezentantă, a declarat noul preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Sorin Grindeanu, într-un interviu pentru News.ro. El spune totodată că românii de multe ori nu ştiu că se pot adresa autorităţii dacă au probleme pe parte de telefonie fixă sau mobilă ori cu serviciile poştale, astfel că vrea ca ANCOM să devină mai cunoscută în rândul populaţiei.
”Angajaţii, împreună cu conducerea lucrează la o nouă organigramă care să fie în acord cu necesităţile acestei instituţii. Aici aş puncta faptul că îmi doresc ca partea de control, care e extrem de importantă la ANCOM, să fie mai bine reprezentată în noua organigramă. De asemenea, îmi doresc ca în teritoriu direcţiile regionale şi oficiile judeţene să fie mai bine reprezentate”, a declarat pentru News.ro preşedintele autorităţii.
În prezent, ANCOM are sub 650 de angajaţi în toată ţara.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Instituţia se autofinanţează, adică nu vorbim de bani de la bugetul de stat. În funcţie de discuţiile care vor avea loc şi cu sindicatele şi cu direcţiile regionale, în funcţie de necesităţile pe care le vor transmite, vom calibra această nouă organigramă. Nu vreau să facem neapărat pe repede înainte, ci dacă e făcută, să fie una care să răspundă necesităţii”, a adăugat el.
Grindeanu a vorbit şi de faptul că ANCOM, în toţi aceşti ani, şi-a păstrat un profil discret, astfel că autoritatea nu a fost foarte cunoscută în rândul populaţiei.
”Lumea nu ştie foarte multe despre ANCOM, ceea ce e vina noastră, nu e vina altcuiva. Şi nu ştie nimeni atribuţiunile sau ajutorul pe care ANCOM poate să îl dea din acest punct de vedere. Am văzut o statistică zilele trecute, prezentată de colegii mei, că de la începutul anului au fost undeva în jur de 3.000 de plângeri către ANCOM, incluzând şi serviciile poştale. Mie mi se pare un număr foarte, foarte mic. Asta arată că lumea nu ştie foarte multe lucruri despre ANCOM şi nu ştie că poate să se adreseze şi ANCOM-ului pentru rezolvarea diverselor probleme care le apar, fie că vorbim de servicii poştale, fie că vorbim de telefonie fixă sau mobilă”, a subliniat Grindeanu.
Pe partea de telefonie mobilă, în România sunt în acest moment 22,5 milioane de utilizatori de cartele sau de abonamente, adică în jur de 113% numărul de utilizatori faţă de populaţia României.
”Dacă luăm numărul de plângeri, e un procent extrem de mic, acele 3.000, care se referă şi la serviciile poştale, nu doar la telefonie mobilă”, afirmă preşedintele ANCOM.
Interviul integral cu preşedintele ANCOM Sorin Grindeanu va fi difuzat la ora 11.30.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.