Valoarea estimată a pieţei de revânzare a articolelor de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii este cuprinsă între 100 şi 120 de miliarde de dolari la nivel mondial, fiind de peste trei ori mai mare decât a fost în 2020, potrivit unui studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG) şi Vestiaire Collective, platformă globală pentru modă pre-purtată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Valoarea estimată a pieţei de revânzare a articolelor de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii este cuprinsă între 100 şi 120 de miliarde de dolari la nivel mondial, fiind de peste trei ori mai mare decât a fost în 2020, potrivit unui nou studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG) şi Vestiaire Collective, platformă globală pentru modă pre-purtată, intitulat "Ce înseamnă accelerarea pieţei second-hand pentru brandurile de modă şi comercianţii cu amănuntul".

Piaţa second-hand valorează deja între 3% şi 5% din totalul sectorului de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii şi ar putea creşte până la 40%. În timp ce produsele revândute reprezintă aproximativ un sfert din garderoba cumpărătorilor de produse second-hand, se preconizează că acestea vor reprezenta 27% în 2023.

Consumatorii Gen-Z sunt cei mai orientaţi spre a cumpăra (31%) şi vinde (44%) articole second-hand, urmaţi îndeaproape de generaţia millennials.

”La BCG, am analizat în detaliu piaţa globală de revânzare, încă de la începuturile sale. Consumatorii îmbrăţişează produsele second-hand şi schimbă modul în care îşi cumpără şi îşi vând hainele. Există o oportunitate extraordinară pentru brandurile care intră pe această piaţă de a capta noi clienţi, atrăgând în acelaşi timp cumpărătorii existenţi motivaţi de sustenabilitate, accesibilitate şi exclusivitate", declară Sarah Willersdorf, director global al Diviziei de Lux din cadrul BCG şi coautor al raportului.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Raportul se bazează pe două sondaje globale, pe un eşantion format din 6.000 de consumatori, în 2020, şi 2.000 de consumatori în 2022, pentru a înţelege mai bine angajamentul lor faţă de piaţa revânzării. În timp ce accesibilitatea a fost citată ca principalul motor pentru cumpărarea de articole second-hand în rândul a mai mult de jumătate dintre respondenţi, această tendinţă este în scădere. Varietatea de produse a fost raportată ca fiind al doilea cel mai mare motor din spatele consumului de bunuri de second-hand. 40% dintre cumpărători văd în aceste produse o cale de a consuma modă în mod sustenabil şi aleg piaţa second-hand pentru vasta paletă de opţiuni şi piesele unice pe care le oferă. Fiorul căutării şi oportunitatea de a face troc cu vânzătorii sunt, de asemenea, factori din ce în ce mai populari pentru achiziţionarea de îmbrăcăminte la mâna a doua, 35% dintre respondenţi menţionându-le ca fiind principalele motive pentru care îmbrăţişează această tendinţă.

60% dintre cei care vând articole second-hand îşi doresc să îşi facă ordine şi loc în garderobe. Acelaşi procent a raportat motivaţia de a recupera valoarea reziduală a articolelor lor şi să o cheltuiască pe produse pre purtate (39%) sau noi (20%).

În timp ce vânzarea este un comportament din ce în ce mai adoptat în rândul cumpărătorilor, nu toţi au vândut articole pe piaţa second-hand. 30% din non-vânzători au ceva de vândut, dar nu au găsit timp să se ocupe de acest lucru. În loc să vândă, 30% dintre respondenţi preferă să ofere obiectele prietenilor sau organizaţiilor caritabile.

Aproape 60% dintre consumatori fie au descoperit un brand, fie l-au cumpărat pentru prima dată la mâna a doua, ceea ce arată o oportunitate majoră pentru branduri de a-şi creşte acoperirea în rândul noilor clienţi, prin participarea la piaţa de revânzare.

Raportul prezintă trei modele pe care brandurile sau comercianţii cu amănuntul le pot lua în considerare atunci când intră pe piaţa second-hand: Deţinerea şi operarea propriilor capacităţi de revânzare: prin revânzarea propriilor colecţii online şi în magazine, companiile pot păstra controlul asupra mărcii şi structurii preţurilor şi pot face profit de două ori în urma aceluiaşi articol; Parteneriatul cu o platformă de revânzare: platforma se ocupă de logistică, procesarea plăţilor şi validarea produselor, iar marca îşi poate revinde produsele, poate spori recunoaşterea şi poate achiziţiona ieftin clienţi noi fără a fi nevoie să se ocupe de operaţiunea de revânzare; Explorarea revânzării fără a face o investiţie semnificativă sau un angajament pe termen lung: această opţiune include oferirea unui partener de vânzare cu amănuntul spaţii modeste în magazine şi dezvoltarea unor scheme de reducere şi stimulare pentru vânzarea de îmbrăcăminte pre-purtată pentru comercianţii cu amănuntul.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.