Piaţa de accesorii pentru telefoane mobile va creşte în acest an cu cel puţin 10%, ca volum, faţă de anul trecut, în principal ca urmare a creşterii vânzărilor de smartphone-uri, a declarat, pentru News.ro, directorul operaţional al grupului francez Avenir Telecom, Costin Soare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Piaţa românească de accesorii pentru telefoane mobile a depăşit anul trecut 10 milioane de unităţi, potrivit estimării Avenir Telecom, distribuitor de telefoane, accesorii pentru telefoane mobile şi servicii de telecomunicaţii.

”Piaţa de accesorii pentru telefoane mobile va creşte anul acesta cu cel puţin 10%, ca volum, faţă de anul trecut. Majorarea survine ca urmare a creşterii vânzărilor de smartphone-uri”, a declarat Soare, pentru News.ro.

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Totodată, o alta tendinţă pentru acest an a pieţei de accesorii este orientarea utilizatorilor către produsele de brand, în defavoarea celor ”no name”.

Estimarea Avenir Telecom ia în calcul numărul de smartphone-uri vândute anul trecut, care se apropie de patru milioane de unităţi, fiecare nou telefon cumpărat generând achiziţia a cel puţin două accesorii. La acestea se adaugă şi telefoanele mobile deja existente în piaţă, care generează achiziţii suplimentare de accesorii, precum folii şi carcase de protecţie.

”Consumatorii au început să se orienteze către telefoane cu o valoare mai mare, ajutaţi de ofertele şi subvenţiile oferite de operatori şi retaileri, precum achiziţiile în rate şi la abonament. Având telefoane mai scumpe şi care, acum, nu se mai diferenţiază foarte mult vizual, utilizatorii au devenit mai interesaţi de protejarea şi personalizarea acestora”, a declarat Soare, în cadrul unui comunicat de presă.

O altă tendinţă care oferă oportunităţi pe piaţa de accesorii este schimbarea modului de utilizare a unui smartphone, folosit tot mai mult pentru navigarea pe internet. Acest obicei presupune un consum mai mare de energie şi atrage cu sine nevoia de accesorii precum încărcătoare auto, baterii externe şi cabluri de încărcare. Preferinţele românilor în materie de accesorii se îndreptă, în primul rând, către carcase, huse şi folii de protecţie şi huse din categoria fashion şi răspund nevoii acestora de a-şi proteja şi personaliza telefoanele.

”Următoarea nevoie a utilizatorilor de telefoane mobile are legătură cu încărcarea acestora. De aceea, încărcătoarele de maşină, cablurile de încărcare şi cele de date închid topul preferinţelor românilor în materie de accesorii pentru telefoane mobile”, se arată în comunicat.

Dezvoltarea pieţei de accesorii pentru telefoane mobile a fost susţinută şi de marii producători de smartphone-uri la nivel mondial care au dat o importanţă din ce în ce mai mare accesoriilor, dar şi de operatorii şi retailerii GSM care au mizat pe o strategie de preţuri mai mici în România, în comparaţie cu cele practicate în ţările din regiune, potrivit Avenir Telecom.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.