Maşinile noi cu motoare diesel din Uniunea Europeană (UE) au înregistrat o scădere de 14,1% a înmatriculărilor în trimestrul al treilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce automobilele electrice au înregistrat un avans de 51,8%, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Totodată, în primele 9 luni, compativ cu perioada similară din 2018, înmatriculările de autoturisme noi cu motoare diesel au scăzut cu 16,4% , până la 3,61 milioane unităţi.
În acelaşi interval, autoturismele cu motoare pe benzina au înregistrat o creştere de 3,4%, până la 6,93 milioane unităţi.
Înmatricularile de vehiculele noi cu propulsie alternativă au crescut cu 35,3%, până la 1,14 milioane unităţi, din care autovehiculele 100% electrice au fost 198.464 unităţi, reprezentând o creştere de 102,5 % faţă de primele 9 luni din 2018.
Cele mai multe vehicule electrice noi au fost înmatriculate in Germania (48.055 unităţi, +94,7%), Olanda (34.321 unităţi, +124,1%) şi Franţa (30.378 unităţi, +50,1%).
În România, înmatriculările de autoturisme noi cu motoare diesel, în primele 9 luni, au scăzut cu 27,3% compartiv cu perioadă similara din 2018, atingând un volum de 32.858 unităţi, în timp ce cele cu motoare pe benzină au crescut cu 46,4% ajungând la 83.476 unităţi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.