Utilizatorii din întreaga lume vor să ia mai multe măsuri pentru a-şi proteja datele personale, iar 82% dintre aceştia spun că au încercat să înlăture informaţii private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media, deşi o treime (37%) dintre ei nu au absolut nicio idee cum ar putea să facă acest lucru, arată un raport al companiei de securitate cibernetică Kaspersky, potrivit căruia 24% dintre consumatori susţin că datele lor personale sau informaţii despre familia lor au devenit disponibile public fără acordul lor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Noi studii derulate de Kaspersky indică faptul că utilizatorii din întreaga lume vor să ia mai multe măsuri pentru a-şi proteja şi menţine controlul asupra vieţii lor private. După cum a reieşit din cel mai recent raport al companiei, Defending digital privacy: taking personal protection to he next level, utilizatorii sunt din ce în ce mai conştienţi de locurile în care datele lor personale sunt disponibile online. De fapt, 82% dintre aceştia spun că au încercat să înlăture informaţii private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media", arată compania într-un comunicat.

Cu toate acestea, o treime (37%) dintre ei nu au absolut nicio idee cum ar putea să facă acest lucru.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

"Aceste descoperiri dezvăluie cât de importantă este protejarea confidenţialităţii datelor şi a interacţiunilor noastre din online, pentru a beneficia în continuare de pe urma tehnologiei. Raportul, care include constatările dintr-un nou sondaj efectuat în rândul consumatorilor, efectuat în 23 de ţări, examinează atitudinile actuale ale consumatorilor faţă de confidenţialitatea online şi ce măsuri iau oamenii pentru ca informaţiile lor private să nu cadă pe mâini rele", spun reprezentanţii companiei.

Consumatorii au arătat că nu sunt îngrijoraţi numai de datele lor private, dar şi de cele ale persoanelor apropiate. De exemplu, raportul relevă că 24% dintre consumatori susţin că datele lor personale sau informaţii despre familia lor au devenit disponibile public fără acordul lor.

"Astfel de incidente împing utilizatorii să ia decizii conştiente despre cum şi unde sunt stocate datele lor personale, pentru a evita ca acestea să fie văzute sau utilizate de alte persoane, fără permisiune. O mare parte dintre utilizatori aplică măsuri suplimentare atunci când navighează pe internet, pentru a-şi ascunde informaţiile de atacatorii cibernetici (43%), de site-urile web pe care le vizitează (41%) sau de alte persoane care ar putea accesa acelaşi dispozitiv (37%). În plus, unii utilizatori rămân îngrijoraţi cu privire la stocarea informaţiilor personale pe dispozitivele lor", adaugă ei.

De exemplu, unul din cinci utilizatori (21%) afirmă că este îngrijorat de colectarea datelor personale de către aplicaţiile pe care le foloseşte pe dispozitivul său mobil.

Este posibil ca aceşti oameni să simtă că pierd controlul asupra stocării datelor lor, fiind conştienţi de riscurile legate de schimbul de informaţii personale. Deci, e perfect de înţeles că nu doresc ca acestea să fie utilizate de către terţi, fără acordul sau cunoştinţa lor.

“Există multe modalităţi prin care vă puteţi controla amprenta digitală. Una dintre ele este să ţineţi cont cu cine împărtăşiţi datele personale şi să înţelegeţi cum ar putea fi acestea folosite. Orice informaţie care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luaţi măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înţelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranţă pe internet şi cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezenţe pozitive online, de îmbunătăţirea reputaţiei personale şi de deschiderea către oportunităţi viitoare”, spune Marina Titova, head of consumer product marketing la Kaspersky.

Pentru ca utilizatorii să îşi protejeze mai bine confidenţialitatea datelor, au nevoie de îndrumare.

“Cercetarea anuală “Global Privacy Research” realizată de Kaspersky, oferă instrumente utile pentru a înţelege mai bine nivelul de conştientizare şi percepţia generală pe care utilizatorii de internet o au asupra exercitării dreptului lor la confidenţialitate şi, totodată, asupra protecţiei datelor cu character personal. Convenţia 108+ recomandă promovarea utilizării mai răspândite şi mai serioase a evaluărilor de impact privind protecţia datelor, aplicarea principiului ”privacy by design” şi o atitudine proactivă faţă de cerinţele de securitate a datelor", spune Patrick Penninckx, Head of Department, Information Society, Council of Europe.

Pentru ca informaţiile să rămână în siguranţă pe internet, Kaspersky recomandă păstrarea unei liste a conturilor noastre online pentru a şti în orice moment ce servicii şi site-uri web ne pot stoca informaţiile personale.

"Începeţi să utilizaţi Privacy Checker, care vă ajută să luaţi în considerare trecerea profilurilor de social media în mod privat. Acest lucru face mai dificil pentru terţi să găsească informaţii extrem de personale", spun reprezentanţii companiei.

Utilizatorii europeni pot simplifica procesul de redobândire a controlului asupra informaţiilor personale care au fost publicate online fără permisiunea lor, folosind Undatify. Noul serviciu sprijinit de Kaspersky contactează organizaţiile care pot stoca date personale, astfel încât acestea pot fi împărtăşite cu utilizatorul sau chiar şterse, în conformitate cu reglementările GDPR.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Portofoliul companiei include protecţie endpoint de top şi mai multe soluţii specializate de securitate şi servicii, pentru a combate ameninţările digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 270.000 de companii client.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.