Organizaţia Patronală a Societăţilor Feroviare Private din România (OPSFPR) a transmis, joi, că Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) a tras pe dreapta toate trenurile United Railways, după ce două locomotive s-au ciocnit la Toporu, ceea ce duce la oprirea activităţii firmei respective.
”Organizaţia Patronală a Societăţilor Feroviare Private din România cere tratament egal pentru operatorii de transport feroviar de marfă şi de călători, similar cu cel al transportatorilor rutieri, în cazul accidentelor feroviare săvârşite din vina angajaţilor cu funcţii în siguranţa circulaţiei”, a transmis, joi, organizaţia patronală, într-un comunicat de presă.
Potrivit documentului citat, după accidentul de la Toporu, în care două locomotive s-au ciocnit, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) a tras pe dreapta toate trenurile United Railways.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Prin documentul emis de ASFR, începând cu data de 17 mai a.c. se restricţionează certificatul unic de siguranţă aparţinând operatorului de transport feroviar United Railways. De asemena, ASFR a dispus anularea circulaţiei tuturor trenurilor programate şi neexpediate şi neprogramarea altor trenuri până la noi dispoziţii. Potrivit documentului, trenurile aflate în circulaţie trebuie sa îşi continue mersul până la staţia de destinaţie cu asigurarea de către operator a tuturor măsurilor de siguranţă. Deşi operatorul United Railways (UR) nu este membru al Organizaţiei Patronale a Societăţilor Feroviare Private din România, transmitem în numele membrilor noştri acest comunicat de presă, prin care ne exprimăm dezacordul faţă de măsura extremă luată faţă de acest operator feroviar, aceea de a i se ridica licenţa, urmare a incidentului de la Toporu”, a mai transmis sursa citată.
Reprezentanţii organizaţiei precizează că nu sunt de acord cu comportamentul salariatului UR – care era sub influenţa alcoolului.
”Dar nu putem accepta ca pentru o abatere a unui salariat, oricât de gravă ar fi ea, să se ia măsuri care conduc practic la oprirea activităţii firmei respective. În niciunul dintre celelalte domenii ale transporturilor (aviaţie, transport rutier, transport naval) nu se iau astfel de măsuri, împotriva operatorului, chiar dacă incidentele s-au soldat cu victime umane. Dorim să reamintim şi faptul că OPSFPR a trimis de mai multe ori, în ultimii patru ani, către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi către autorităţile din subordinea acestuia, propuneri care să conducă la întărirea disciplinei salariaţilor cu funcţii de răspundere în siguranţa circulaţiei, dar din partea decidentilor din cadrul ministerului sau a autorităţilor competente nu s-a întreprins nimic în acest sens”, se mai arată în documentul citat.
Organizaţia afirmă că ”astfel de incidente nedorite trebuie tratate la fel ca la transportul rutier, cu măsuri asupra celui care a săvârşit abaterea, nu a firmei la care este angajat”.
”Considerăm că măsura luată este abuzivă şi are implicaţii majore în sistemul concurenţial din transportul feroviar de marfă, prin eliminarea unui operator din piaţa de transport, mai ales pentru faptul că accidentul feroviar este anchetat în prezent de AGIFER, instituţie abilitată să stabilească cu exactitate cauzele producerii acestui eveniment feroviar. O astfel de măsură poate pune şi pe viitor orice operator de transport feroviar la cheremul mecanicului de locomotive, sau al altui angajat cu funcţie în siguranţa circulaţiei. Măsura ASFR a fost luată în conformitate cu prevederile OMTIC nr. 932/2020, Capitolul III, articolul 4. şi a prevederilor OUG nr. 73/2019 privind siguranţa feroviară. O măsură similară a fost luată în urmă cu doi ani la adresa societăţii Tim Rail Cargo, după accidentul din staţia Feteşti. Ne întrebăm de ce nu s-au luat astfel de măsuri şi în cazul unor accidente provocate din vina mecanicilor de locomotive ai operatorilor de transport feroviar cu capital majoritar de stat - CFR Marfă şi CFR Călători?”, au mai transmis reprezentanţii organizaţiei patronale.
Aceştia cer Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi autorităţilor competente în acest domeniu, din subordinea acestuia, să revizuiască cât mai urgent ordinele şi regulamentele, astfel încât atunci când o astfel de abatere este săvârşită de un angajat în domeniul siguranţei circulaţiei, al unui operator feroviar, răspunderea să fie directă şi personală, fără implicaţii asupra activităţii operatorului.
Două locomotive s-au ciocnit, miercuri, în judeţul Giurgiu, două persoane fiind rănite. Unul dintre mecanici era sub influenţa alcoolului.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...