Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, miercuri, că procesul de modernizare al aeroportului Henri Coandă, de lângă Bucureşti, trebuie continuat cu reparaţii capitale la pista 1 şi construirea noului terminal, după anunţul privind lansarea licitaţiei pentru refacerea pistei 2.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Marţi, a fost lansată licitaţia pentru refacerea din temelii a pistei 2 aeroportului Henri Coandă, dar procesul de modernizare trebuie să continue, potrivit ONG-ului.

”Este un prim pas esenţial, însă modernizarea trebuie să continue cu reparaţii capitale la pista 1 (08R/26L) şi construirea noului terminal T2, T1 fiind sufocat de traficul anual de aproape 14 milioane de pasageri”, se arată în anunţ.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Asociaţia a subliniat că cere insistent aceste investiţii de mai mulţi ani, mai ales după ce, la sfârşitul lunii martie 2018, un avion Boeing 747 a rupt la decolare bucăţi din pista 1.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 110,287 milioane lei, fără TVA, din care 79% se vor investi în modernizarea pistei 2, mai precis în refacerea structurii rutiere, a balizajului şi a canalizării, iar 18% se vor duce în reparaţia căilor de rulare. 3% sunt serviciile de proiectare şi asistenţă tehnică.

”Antreprenorul general va avea la dispoziţie 14 luni de proiectare şi execuţie şi trebuie să îşi asume minim 5 ani de garanţie. Practic va trebui să muncească nonstop, inclusiv noaptea, în weekend şi în zilele de sărbători legale astfel încât impactul asupra activităţilor aeroportului să fie cât mai mic”, se arată în anunţ.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.