Ofertele pentru contractul necesar construrii Lotului Sărăţeni-Joseni al A8 (secţiunea montană a Autostrăzii Unirii) se pot depune până pe 16 decembrie, anunţă Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR). Contractul are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA) şi anunţul urmează să fie publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Lotul 1 C Sărăţeni-Joseni, care se desfăşoară în judeţele Mureş şi Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri.
„Compania Naţională de Investiţii Rutiere a stabilit data de 16 decembrie 2024 ca termen pentru depunerea ofertelor la contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 1C Sărăţeni-Joseni, de pe traseul secţiunii montane a Autostrăzii ”Unirii” – A8. Contractul, cu o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA), urmează să fie publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice – SEAP”, anunţă CNIR.
Durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare şi 40 de luni pentru execuţia lucrărilor.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Lotul 1 C Sărăţeni-Joseni, care se desfăşoară în judeţele Mureş şi Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri, include 39 de poduri şi pasaje, 3 tuneluri unidirecţionale, 4 polate şi 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor şi a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (pasajul peste DN 13 A şi calea ferată, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri). Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spaţii de încărcare pentru maşini electrice.
”Pe cei 32,4 kilometri ai Lotului 1C se vor construi inclusiv: 39 de poduri şi pasaje; 3 tuneluri unidirecţionale; 4 polate; 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte); 2 parcări de scurtă durată (cu 12 spaţii de încărcare pentru maşini electrice). Lungimea pasajelor şi a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri şi reprezintă 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pe Lotul Sărăţeni-Joseni vor fi asigurate descărcări provizorii pentru ca acesta să poată funcţiona independent, până la finalizarea loturilor vecine.
Construcţia este finanţată prin Programul Transport 2021-2027.
Lotul Sărăţeni-Joseni va avea şi descărcări provizorii pentru a asigura funcţionarea independentă. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 şi de la Bugetul de Stat.
Elemente de noutate:
-11 milioane metri cubi surplus de material excavat
CNIR a impus, prin documentaţie (cerinţele beneficiarului) obligativitatea viitorului antreprenor de a pune la dispoziţia autorităţilor publice locale sau a oricăror alte autorităţi publice cu titlu gratuit, cantităţi de material excavat din surplusul de material, pentru a fi utilizat în cadrul proiectelor locale.
-15,2 km, lungimea totală a benzii pentru vehicule lente (camioane).
Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig de pe Autostrada ”Unirii “ A8 are o lungime de 116 kilometri şi include patru loturi :
1. Lotul 1C Sărăţeni-Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
3. Lotul 2A Ditrău-Grinţieş (37,9 km)
4. Lotul 2B Grinţieş-Pipirig (31,5 km)
Pentru lotul 1 D Joseni-Ditrău, contractul a fost publicat în SEAP cu termen de depunere a ofertelor 25 noiembrie, în timp ce pentru lotul 2 A Ditrău-Grinţieş se aşteaptă validarea documentaţiei.
Până la sfârşitul săptămânii, Compania Naţională de Investiţii Rutiere va transmite spre validare, către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia pentru lotul 2 B Grinţieş-Pipirig, ultimul lot al secţiunii Sărăţeni-Pipirig (116 km).
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.