Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) anunţă că a iniţiat un parteneriat cu Federaţia Română de Canotaj în vederea realizării unei piste de canotaj pe amplasamentul gropilor de împrumut aferente obiectivului ”drum de mare viteză Bucureşti-Giurgiu”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a iniţiat un parteneriat cu Federaţia Română de Canotaj în vederea realizării unei piste de canotaj pe amplasamentul gropilor de împrumut aferente obiectivului ”Drum de mare viteză Bucureşti-Giurgiu”. Este un demers prin care, pe lângă investiţiile efective pentru dezvoltarea infrastructurii de transport ne propunem să realizăm şi proiecte complementare dedicate comunităţilor locale şi partenerilor instituţionali, în acest caz, Federaţia Română de Canotaj”, anunţă CNIR.

Pentru a realiza o pistă olimpică de canotaj este nevoie de o suprafaţă de aproximativ 50-60 hectare având o lungime minimă de 2.500 metri şi o lăţime de minimum 160 de metri. Din gropile de împrumut se extrage materialul necesar execuţiei terasamentului pentru o lucrare de infrastructură rutieră.

”În România nu există nicio pistă de canotaj amenajată la standarde internaţionale în adevăratul sens al cuvântului. Pentru acest proiect, am luat legătura cu preşedinta Agenţiei Naţionale pentru Sport, doamna Elisabeta Lipă şi am primit detaliile tehnice necesare amenajării unei piste de canotaj. Noi, în caietul de sarcini pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare Viteză Bucureşti Giurgiu (Autostradă/Drum Expres) am prevăzut cerinţe pentru a putea determina anumiţi parametri, să vedem la ce adâncime este pânza freatică şi cum am putea asigura dimensiunile unei astfel de piste de canotaj. În momentul în care stabilim că vom putea face proiecte complementare, Drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu şi pista de canotaj de lângă traseul acestuia vom putea merge la Comisia Europeană pentru a le prezenta. Practic, nu facem doar o groapă, ci pe amplasamentul unei gropi de împrumut se poate amenaja o pistă de canotaj. În Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate au fost incluse cerinţe specifice precum mai multe foraje geotehnice şi piezometre pentru a putea determina nivelul pânzei freatice şi cât variază, să avem condiţiile pentru a determina dacă se pretează pentru amenajarea unei piste de canotaj”, a explicat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

La licitaţia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare viteză Bucureşti-Giurgiu au fost depuse 11 oferte. Contractul este finanţat din fonduri europene, Programul Transport 2021-2027, iar durata realizării Studiului de Fezabilitate este de 16 luni.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.