Grupul Nestlé, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de dulciuri, cafea şi mâncare pentru animale de companie, a anunţat vineri vânzări de 92,6 miliarde franci elveţieni pentru 2019, în creştere cu 1,2%, de la 91,4 miliarde franci în 2018, în timp ce perspectiva pentru 2020 arată o creştere continuă a vânzărilor organice.
”Achiziţiile nete au avut un impact negativ de 0,8%, iar evoluţia schimbului valutar a avut un impact negativ de 1,5% asupra vânzărilor”, arată un comunicat al grupului.
De asemenea, creşterea organică a fost de 3,5% în 2019, în timp ce creşterea internă reală (RIG) a fost de 2,9%, iar cea a preţurilor de 0,6%. Creşterea a fost susţinută de un impuls puternic al afacerilor din Statele Unite şi Purina PetCare.
Câştigurile per acţiune au crescut cu 28% până la 4,30 franci pe durata intervalului de raportare. Fluxul suplimentar de numerar a crescut cu 10,9% la 11,9 miliarde franci.
”Consiliul de administraţie a propus o creştere a dividendelor cu 25 de centime la 2,70 franci per acţiune, marcând 25 de ani consecutivi de creştere a dividendelor. În total, pe parcursul anului 2019, 16,9 miliarde franci au fost plătiţi către acţionari sub formă de dividende şi răscumpărări de acţiuni”, precizează compania.
La sfârşitul anului 2019, Nestlé a finalizat programul de răscumpărare a acţiunilor în valoare de 20 miliarde franci, iniţiat în iulie 2017. De asemenea, în ianuarie 2020 a demarat un nou program de răscumpărare de acţiuni de până la 20 miliarde franci elveţieni.
Nestlé a vândut Nestlé Skin Health în 2019 şi a anunţat vânzarea companiei sale de îngheţată din SUA pentru 4 miliarde dolari către Froneri (tranzacţia a fost finalizată la 31 ianuarie 2020). De asemenea, Nestlé a fost de acord să vândă 60% din compania Herta (activă în producţia de alimente pe bază de carne) către Casa Tarradellas.
Perspectiva pentru 2020 arată o creştere continuă a vânzărilor organice, aşteptând o accelerare suplimentară în 2021/2022, spre o creştere durabilă de o singură cifră. Câştigul per acţiune în monedă constantă şi eficienţa capitalului se aşteaptă să crească.
”Am înregistrat progrese importante în 2019, parametrii operaţionali şi financiari îmbunătăţindu-se semnificativ pentru al doilea an consecutiv. Creşterea organică a accelerat, alimentată de un impuls puternic în Statele Unite şi a businessului Purina PetCare la nivel global. În 2019, am înregistrat progrese semnificative în transformarea portofoliului nostru. Vom răspunde la schimbările rapide din industrie şi la evoluţia rapidă a preferinţelor consumatorilor pentru a oferi portofoliului de produse oportunităţi de creştere”, spune Mark Schneider, CEO Nestlé.
Acesta afirmă că va continua să se concentreze pe inovaţia rapidă.
”Suntem pregătiţi pentru noi inovaţii rapide, aşa cum s-a putut observa din expansiunea rapidă portofoliului de produse alimentare şi băuturi bazate pe plante. Prin urmare, putem să ajungem mai repede în piaţă cu produsele esenţiale. În plus, am înregistrat progrese semnificative în ceea ce priveşte transformarea, diversitatea şi incluziunea la locul de muncă. Noi iniţiative, cum ar fi creşterea duratei concediul de maternitate, consolidează dezirabilitatea Nestlé ca angajator”, adaugă el.
Reprezentanţii grupului spun că, în ultimele săptămâni, răspândirea coronavirusului a necesitat eforturi extraordinare din partea echipei din China.
”Ne-am concentrat pe asigurarea siguranţei colegilor noştri şi a familiilor lor şi pe introducerea de măsuri de protecţie pentru toate facilităţile noastre. Lucrăm îndeaproape cu autorităţile chineze, în timp ce acestea iau măsuri pentru a opri epidemia, bazându-se pe experienţa şi expertiza noastră pe teren. Suntem alături de cei afectaţi de această epidemie globală, suntem solidari cu poporul chinez şi depunem toate eforturile pentru a ne sigura că alimentele şi produsele noastre sunt în continuare disponibile la scară largă, în special cele pentru cei mai vulnerabili, cei mai tineri şi cei mai bătrâni din societate”, mai spune el.
Toate categoriile de produse au înregistrat o creştere organică pozitivă. Cea mai mare contribuţie a venit de la Purina PetCare şi brandurile sale premium Purina Pro Plan şi Purina ONE. Cafeaua a avut un impuls bun, ajutat de cererea puternică de produse Starbucks, care până acum au fost distribuite în peste 40 de ţări.
În total, produsele Starbucks au generat vânzări suplimentare de peste 300 milioane franci în 2019. Nestlé Health Science a înregistrat progrese bune, cu o dezvoltare puternică a vânzărilor pentru nutriţie medicală şi produse Atrium. Categoria de apă a fost în scădere, reflectând presiunea pe preţ în segmentul mediu şi cererea redusă din Europa. Produsele alimentare vegetariene şi vegetale au înregistrat o creştere organică puternică de două cifre, ajungând la vânzări de aproape 200 milioane franci.
Achiziţiile nete au avut un impact negativ de 0,8%, în mare parte legate de vânzarea Nestlé Skin Health şi Gerber Life Insurance. Fluxurile financiare valutare au avut un efect de reducere a valorii vânzărilor cu 1,5%. Vânzările totale raportate au crescut cu 1,2%, până la 92,6 miliarde franci.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.