Şoferii care merg spre litoral pot evita aglomeraţia de pe vechiul pod Agigea alegând noul pod rutier peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, situat în Portul Constanţa, a declarat joi ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Podul de la Agigea, unde se execută lucrări de consolidare, este situat la kilometrul 9 al drumului naţional DN 39, care traversează canalul Dunăre-Marea Neagră şi face legătura cu sudul Litoralului. Acest pod, unde există restricţii de circulaţie până la 1 septembrie, este foarte aglomerat în timpul verii, fiind principala cale de acces către Mangalia pentru şoferii care vin dinspre Constanţa.

”Şoferii au acum la dispoziţie o rută alternativă pentru tranzitul între Autostrăzile A2 şi sudul litoralului românesc, pe noul pod rutier peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, situat în Portul Constanţa, unde circulaţia a fost deschisă anul trecut. În zona Agigea, au fost amplasate panouri de informare şi dirijare a tranzitului în punctele cheie ale traseului pentru şoferii care vor să aleagă această rută alternativă”, informează Ministerul Transporturilor.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

“Suntem în plin sezon estival, numărul turiştilor care-şi petrec vacanţa la mare este în creştere, iar podul Agigea este aprope în permanenţă blocat din cauza numărului mare de conducători auto care aleg să-l traverseze ca să ajungă în staţiuni. Însă puţini ştiau de existenţa podului din Port, care poate fi folosit ca rută alternativă fără probleme. Acum am luat toate măsurile necesare pentru ca traficul să se decongestioneze şi oamenii să nu mai piardă încă o oră în trafic de la ieşirea de pe A2 până la hotel”, a declarat ministrul Sorin Buşe.

Ministrul a mai discutat reprezentanţi ai CNADNR despre o altă soluţie, un drum naţional de 22 de km, poziţionat la o distanţă de aproximativ un km de aria protejată ROSPA de lângă Lacul Techirghiol. Acest proiect face parte din masterplanul general de transport şi ar urma să reprezinte o rută alternativă care face legătura între nordul şi sudul litoralului.

Drumul naţional de la Techirghiol va lega porturile româneşti la Marea Neagră, dar şi România cu Bulgaria din punct de vedere rutier. Finanţarea se va realiza prin fonduri structurale (85%) şi prin co-finanţare de la bugetul de stat (15%).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.