Ministrul Mediului, Mircea Fechet, consideră că, şi în condiţiile unei bonificaţii mai mici, apetitul pentru maşini electrice va rămâne la fel de mare ca în trecut. ”Eu cred că 5.000 de euro pentru un autoturism care de multe ori nu depăşeşte 25.000 de euro cred că e o sumă binevenită şi cred că e o sumă care ar putea să determine o persoană să achiziţioneze un autoturism electric în detrimentul unui autoturism cu combustie internă”, afirmă el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Mircea Fechet a fost întrebat, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Craiova, despre faptul că s-au înjumăţit subvenţiile la Rabla Plus, iar unii dealeri susţin că le-au cerut clienţii să treacă pe Rabla Clasic. 
 
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”În primul rând, cred că trebuie să menţionez bugetul. Avem un buget record de 1 miliard de lei şi în măsura în care bonificaţia, valoarea acestei bonificaţii a scăzut, iar acest lucru s-a întâmplat ca urmare a unei ordonanţe de urgenţă din luna decembrie anului trecut, asta pentru noi, ca Minister al Mediului, nu poate decât să însemne mai multe autoturisme finanţate şi speranţa mea este că şi cu o bonificaţie mai mică apetitul pentru maşini electrice va rămâne la fel de mare ca în trecut. Cred că trebuie să aşteptăm să vedem cum evoluează programul, să vedem dacă şi cu o bonificaţie mai mică nu cumva apetitul rămâne la fel de mare şi eu am această convingere că românii vor beneficia din plin de suma de aproximativ 5.000 de euro pe care eu personal nu o apreciez ca fiind nejustificat de mică. Eu cred că 5.000 de euro pentru un autoturism care de multe ori nu depăşeşte 25.000 de euro cred că e o sumă binevenită şi cred că e o sumă care ar putea să determine o persoană să achiziţioneze un autoturism electric în detrimentul unui autoturism cu combustie internă”, a afirmat Mircea Fechet. 
 
Ministrul Mediului a fost întrebat despre faptul că unii dealeri afirmă că bugetul pentru Rabla Clasic este prea mic.
 
“Le răspund că ne ţinem de promisiuni, iar promisiunea pe care am făcut-o şi în trecut şi pe care o fac şi pentru viitor este aceeaşi, respectiv că vom lua banii de la Rabla Clasic, adică de la motoarele diesel, pe benzină sau pe alte tipuri de combustie convenţională şi vom muta aceşti bani către Rabla Plus. Este ceea ce s-a întâmplat şi anul acesta, este ceea ce o să se întâmple şi în viitor. Trebuie să înţelegem că peste câţiva ani această diminuare într-o parte şi majorare în cealaltă va însemna că vom finanţa la un moment dat doar autoturisme prietenoase cu mediul”, a explicat ministrul Mediului. 
 
Ministerul Mediului a lansat, marţi, Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus. Persoanele fizice se pot adresa producătorilor validaţi, iar persoanele juridice pot încărca în aplicaţia informatică documentele necesare participării în cadrul celor două programe.
 
Bugetul alocat Programului Rabla Clasic 2024 este de 300 de milioane de lei, iar pentru Programul Rabla Plus, bugetul alocat este de 1 miliard de lei.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.