Ministrului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a transmis, luni, că este greu de găsit o soluţie în cazul problemelor pe care le are compania de stat CFR Marfă, dar nu imposibil.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

CFR Marfă se confruntă cu dificultăţi financiare cel puţin din 2009. 

La sediul ministerului, a avut loc întâlnirea ministrului cu Eduardo Martinez-responsabilul pe dosarul CFR Marfă de la DG Competition din cadrul Comisiei Europene, şi Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, dar şi toţi factorii implicaţi în situaţia CFR Marfă. În cadrul întâlnirii s-a discutat despre ultimele evoluţii înregistrate la nivelul CFR Marfă precum şi soluţiile ce pot fi aplicate în contextul discuţiilor de la nivelul Comisiei Europene.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

“Ştiu că în momentul de faţă este doar o decizie informală care se va concretiza în viitorul apropiat. Am discutat paşii ce trebuie făcuţi pentru ca CFR Marfă să beneficieze de cele mai bune soluţii pentru societate şi pentru clienţii ei. Am toată determinarea şi susţinerea pentru CFR Marfă şi sunt sigur că situaţia, deşi va fi grea, îşi va găsi o rezolvare. Am cerut reprezentantului DG Competition să ne faciliteze, în cel mai scurt timp, o întâlnire cu Comisarul european pe domeniu. Respectăm decizia Comisiei şi sunt sigur că doar împreună vom găsi  soluţii pentru ieşirea din această  situaţie. Niciodată nu s-a pus şi nu se va pune problema încetării activităţii acestei societăţi strategice pentru economia românească”, a declarat Lucian Bode.

Chiriţoiu a vorbit şi în luna octombrie, în cadrul unui seminar la Sinaia, de situaţia dificilă a CFR Marfă.

"Compania are datorii către CFR Infrastructură de peste 400 milioane euro, care sunt datoriile ei vechi, şterse în pregătirea privatizării, privatizare care a eşuat acum câţiva ani. De atunci nu s-a mai întâmplat nimic. La vremea respectivă, Comisia Europeană a acceptat să fie şterse datoriile, pentru ca societatea să fie atractivă pentru privatizare. Asta înseamnă că datoriile vor fi repuse pe rol, cu dobândă", a declarat atunci preşedintele Consiliului Concurenţei.

Comisia Europeană a lansat, la jumătatea lunii decembrie 2017, o investigaţie aprofundată pentru a determina dacă stingerea de către statul român a datoriilor operatorului de transport feroviar de marfă CFR Marfă şi necolectarea datoriilor companiei i-au conferit acesteia un avantaj neloial, cu încălcarea normelor UE privind ajutoarele de stat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.