Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a cerut luni măsuri suplimentare de control privind siguranţa avioanelor aflate în portofoliul companiei de stat Tarom, iar verificările să fie efectuate şi de către alţi angajaţi decât cei care le fac pe cele zilnice, în contextul în care, în ultima perioadă, mai multe avioane ale companiei au avut probleme tehnice.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În 3 octombrie, Sorin Buşe declara că flota companiei Tarom nu este utilizată la standardele practicate de alte linii aeriene, gradul de ocupare nefiind la pragul de rentabilitate, iar unele aeronave trebuie înlocuite. 

Ministrul a cerut luni măsuri suplimentare de control şi verificare a aeronavelor, la intervale mai mici de timp, precum şi efectuarea unor noi audituri la lucrările de întreţinere. În plus, el a cerut ca verificările suplimentare să fie făcute de alţi angajaţi decât cei care fac verificări standard.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

„Vă cer să faceţi verificări prin sondaj, însă verificările să fie efectuate şi de alţi oameni faţă de cei care fac check-ul zilnic”, a declarat ministrul, în cadrul comunicatului.

Totodată, Tarom va înfiinţa departamentul Maintenance Control Centre, care va monitoriza şi oferi asistenţă 24 de ore din 24 pentru toate defectele apărute, şi biroul AOG (Aircraft on Ground), cu program 24 de ore din 24, pentru asistenţa comenzilor de piese în timp real, cu scopul de a reduce timpii de imobilizare a aeronavelor.

În ultima lună au avut loc mai multe incidente legate de zborurile Tarom, în special din cauza unor defecţiuni tehnice.

La sfârşitul lui septembrie, o cursă Tarom spre Amsterdam s-a întors la Bucureşti din cauza unei defecţiuni la instalaţia de climatizare. Apoi, joi 13 octombrie, un avion cu destinaţia Iaşi a ratat decolarea de pe aeroportul Henri Coandă, din cauza unei probleme tehnice.

Vineri, o cursă Tarom pe ruta Bucureşti-Timişoara a fost amânată două ore din cauza defectării unui difuzor.

În plus, cursa Bucureşti-Iaşi, care urma să decoleze, vineri 14 octombrie, la ora 17.20 de pe aeroportul Henri Coandă, a fost anulată, unul dintre pasageri reclamând că reprezentanţii companiei nu au oferit nicio explicaţie.

Tarom operează în prezent cu 22 de aeronave, după ce unul dintre aparatele Airbus A310, cumpărate în 1992, a ieşit din uz în data de 12 septembrie.

Compania ia în calcul păstrarea unei flote de 21 de aeronave în sezonul de iarnă, după ce a doua aeronavă de acelaşi tip va ieşi din uz în data de 31 octombrie, potrivit unui răspuns trimis de reprezentanţii companiei, la solicitarea News.ro.

Tarom a raportat pentru primul semestru al acestui an pierderi de 28,6 milioane lei (peste 6 milioane euro), de opt ori mai mari faţă de nivelul prevăzut în bugetul de venituri si cheltuieli.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.