Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii anunţă, miercuri, că a fost semnată autorizaţia de construire necesară pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo din cadrul obiectivului ce va asigura legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă prin intermediu Magistralei 6 ”1 Mai – Otopeni”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

UPDATE: ”Secţiunea de sud a Magistralei 6 de metrou a primit astăzi Autorizaţia de Construire. Asocierea în participaţiune ALSIM ALARKO-MAKYOL, constructorul desemnat de către METROREX S.A. pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 MAI - TOKYO, demarează execuţia lucrărilor în şantier pe 15 decembrie 2023”, a anunţat, miercuri, Metrorex, într-un comunicat de presă.

Potrivit documentului citat, lucrarea face parte din proiectul major de interes public "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 MAI - OTOPENI) (cod SMIS 2014+117704).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

"Magistrala 6 este încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureştean, care va extinde reţeaua existentă de metrou operată de Metrorex, crescând gradul de mobilitate a populaţiei din zona metropolitană Bucureşti şi oraşul Otopeni şi care se va adăuga în portofoliul realizărilor companiei noastre. Este deopotrivă o conlucrare locală, regională şi internaţională, care va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, integrând fluxurile regionale de transport aerian, feroviar şi rutier şi realizând un pol principal de conexiune intermodală în Reţeaua transeuropeană de transport, contribuind la dezvoltarea mobilităţii sustenabile şi la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă", afirmă Mariana Miclăuş, director general Metrorex S.A. 

Potrivit datelor transmise de Metrorex, Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.

Secţiunea sud (Lotul 1.1) reprezintă secţiunea cuprinsă între staţiile 1 Mai (existentă) - Tokyo şi are un traseu de 6,6 km. Pe lângă staţia 1 Mai (existentă), Lotul 1.1 cuprinde şase staţii:, Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo; de asemenea, traseul Lotului 1.1 cuprinde şi şase interstaţii: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziţiei, Expoziţiei – Piaţa Montreal, Piaţa Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo.

"Suntem pregătiţi să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 MAI - TOKYO. Pentru început, prezenţa şantierului se va face simţită la suprafaţă, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimţit la minim de către participanţii la trafic şi de către cei din vecinătatea şantierului. După pregătirea terenului de lucru şi implementarea organizării de şantier, vor începe lucrările în subteran, TBM-urile vor începe excavările, de la staţia Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa", precizeză Ertuğrul AYDIN, Reprezentantul Antreprenorului în cadrul Asocierii ALSIM ALARKO-MAKYOL.

Valoarea totală a Contractului de Finanţare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanţării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internaţional Otopeni, făcând legătura între acesta şi Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou – Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă se va dezvolta pe direcţia N-NV a Capitalei şi va traversa Sectorul 1, respectiv următoarele cartiere: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni.

Noua Magistrală este configurată în două secţiuni şi va cuprinde în total 12 staţii noi. Secţiunea de Sud, 1 Mai - Tokyo, aferentă Lotului 1.1 al proiectului cuprinde o staţie comună cu actuala linie M4 şi 6 staţii noi: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. Secţiunea de Nord, Tokyo - Aeroport Otopeni, aferentă Lotului 1.2 cuprinde staţiile: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu şi Aeroport Otopeni.

Principalele zone traversate sunt: zone rezidenţiale, activităţi comerciale, servicii, zone de transport, zone cu obiective speciale, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potenţial pentru construcţii (pe Bulevardul Expoziţiei, Bulevardul Poligrafiei, Băneasa, Otopeni), spaţii verzi şi de agrement.

La staţia de la şoseaua de centură (Bruxelles), va fi construită o parcare de tip "Park & Ride", cu aproximativ 500 de locuri, unde conducătorii auto îşi vor putea lăsa autoturismele pentru a-şi continua călătoria cu metroul. La staţiile Pajura, Washington şi Paris vor fi construite parcări de tip "Kiss & Go" - folosite pentru staţionarea de scurtă durată, pentru a lăsa sau prelua călătorii de la metrou.

ŞTIRE INIŢIALĂ: Potrivit unui comunicat de presă transmis de Ministerul Transporturilor, sunt astfel vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea staţiilor (Obiectul 3 – Staţia Pajura, Obiectul 5 – Staţia Expoziţiei, Obiectul 7 – Staţia Montreal, Obiectul 9 - Staţia Gara Băneasa, Obiectul 11 – Staţia Aeroport Băneasa, Obiectul 13 – Staţia Tokyo), interstaţiilor (Obiectul 1 – Interstaţia 1 Mai – Pajura (Linia 2), Obiectul 2 – Interstaţia 1 Mai – Pajura (Linia 1), Obiectul 4 – Interstaţia Pajura – Expoziţiei, Obiectul 6 – Interstaţia Expoziţiei – Piaţa Montreal, Obiectul 8 – Interstaţia Piaţa Montreal – Gara Băneasa, Obiectul 10 – Interstaţia Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Obiectul 12 – Interstaţia Aeroport Băneasa – Tokyo) şi a tunelurilor.

Lotul 1.1, 1 Mai – Tokyo, are o lungime totală de 6,3 km şi este prevăzut cu un număr de 6 staţii şi 7 interstaţii.

Investiţia va asigura conectivitatea între Aeroportul Internaţional Henri Coandă cu reţeaua feroviară prin intermediul Gării de Nord. Obiectivul de investiţii face parte din reţeaua trans-Europeană de transport (TEN-T).

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.