Agenţia de rating Fitch a reconfirmat ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la BBB-/F3 pentru datoria pe termen lung şi scurt în valutã, precum şi perspectiva stabilã, anunţă sâmbătă Ministerul Finanţelor, subliniind că ”punctele forte care au condus la menţinerea ratingului şi a perspectivei sunt contrabalansate de nivelul deficitelor bugetului de stat şi ale contului curent în raport cu suverani cu un rating similar, de nivelul ridicat al rigiditãţii bugetare şi de poziţia datoriei externe nete”.
”În opinia agenţiei, economia României va înregistra o creştere de 2,5% în anul 2024, fluxurile considerabile de fonduri europene, inclusiv fondurile de coeziune din Cadrul Financiar Multianual (2021-2027) şi fondurile de redresare şi rezilienţã, vor continua sã susţinã creşterea şi investiţiile pe termen mediu. Dincolo de stimularea cererii directe, fondurile UE vor contribui şi la potenţialul de creştere al economiei, accelerând recuperarea faţã de nivelul mediu al UE”, arată Ministerul Finanţelor.
Agenţia Fitch estimeazã cã datoria publicã raportatã la PIB va înregistra o creştere, dar în limitele suveranilor cu un rating similar, şi cu nivelul medianei actuale „BBB", care se situeazã la 58,3%.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cum se poate modifica ratingul
Principalii factori care pot conduce individual sau colectiv la îmbunãtãţirea ratingului de ţarã sau a perspectivei sunt reducerea susţinutã a deficitului bugetar, care ar susţine şi o scãdere pe termen mediu a datoriei publice exprimatã ca procent din produsul intern brut, precum şi îmbunãtãţirea structuralã a poziţiei contului curent prin reducerea îndatorãrii externe şi a riscurilor privind finanţarea externã.
În opinia agenţiei, principalii factori care pot conduce individual sau colectiv la înrãutãţirea ratingului de ţarã sau a perspectivei sunt o consolidare fiscalã insuficientã pe termen mediu, ceea ce ar putea duce la o creştere semnificativã a raportului datorie publicã/PIB şi materializarea unor efecte negative asupra credibilitãţii politicilor publice, stabilitãţii macroeconomice şi lichiditãţii externe, care ar rezulta din deficitele gemene (fiscal şi de cont curent) excesiv de mari.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.