Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, prin Direcţia Generală Turism, a lansat miercuri aplicaţia dedicată operatorilor economici din turism, în vederea inventarierii sumelor achitate în avans, aferente pachetelor de servicii de călătorie şi serviciilor turistice independete încă neexecutate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Aceasta poate fi accesată pe platforma https://csu.prevenire.gov.ro/, secţiunea Forumulare (Formulare operatori economici din turism).

„Aşa cum am promis, astăzi a fost lansată aplicaţia prin intermediul căreia toate agenţiile de turism şi unităţile de cazare din România pot raporta totalitatea plăţilor făcute în avans, încasate de la clienţi şi, eventual, achitate către furnizori.  Prin centralizarea acestor informaţii vom şti concret situaţia financiară a acestora, cu date actualizate la zi. Mai mult decât atât, pentru a avea o privire de ansamblu, ne-am propus să colectăm şi informaţii referitoare la resursele umane. Aceste date ne vor permite să evalăm situaţia reală din piaţă, iar ulterior să propunem măsuri care pot sprijini industria ospitalităţii şi turiştii”, a declarat Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri – Direcţia Generală Turism.

În contextul situaţiei epidemiologice actuale şi a efectelor ei, la nivelul Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri – Direcţia Generală Turism se doreşte digitalizarea, eficientizarea şi transparenţa procedurilor.

"Astfel, prin intermediul aplicaţiei se vor colecta digital informaţii financiare din partea operatorilor economici, referitoare la sumele încasate în avans de la clienţi pentru pachetele de servicii de călătorie (o combinaţie de cel puţin două tipuri diferite de servicii de călătorie, spre exemplu transport şi cazare) şi serviciile turistice independente (spre exemplu, doar cazare cu eventuale servicii de masă incluse), totodată despre plăţile efectuate către partenerii externi, dar se are în vedere şi evidenţa resurselor umane existente la nivelul acestora (numărul de contracte suspendate, anulate, cu program redus, cât şi numărul de contracte suspendate din alte motive)", informează ministerul.

 Se recomandă operatorilor economici din turism furnizarea acestor informaţii prin intermediul formularului online, însă completarea acestuia nu este obligatorie.

"Precizăm că Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri – Direcţia Generală Turism deţine o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agentiile de turism pentru pachetele de servicii de călătorie, obţinute prin intermediul raportărilor lunare, însă este necesar ca aceasta să fie actualizată la zi şi completată cu informaţiile referitoare la serviciile turistice independente, dar şi la resursele umane", mai informează ministerul.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.