Facebook, Instagram şi WhatsApp vor lansa în următorii ani facilităţi pentru care utilizatorii vor trebui să plătească, cel mai probabil, un abonament lunar.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

După ce a fost lovită serios de noul sistem de protejare a intimităţii implementat de Apple pe iPhone şi iPad, unde aplicaţiile nu mai pot urmări activitatea utilizatorilor fără acordul acestora, Meta pare să fie în căutarea unor soluţii alternative de monetizare.

Compania americană vrea să lanseze facilităţi contra cost în cadrul produselor sale, ceea ce înseamnă că, pe viitor, anumite funcţii din Facebook, Instagram şi WhatsApp vor fi disponibile doar celor care plătesc.

În acest sens, Meta anunţă că va înfiinţa o nouă divizie al cărei rol va fi chiar identificarea şi construirea în produsele companiei a unor funcţii pentru care utilizatorii să fie dispuşi să plătească.

New Monetization Experiences se va numi viitoarea divizie din cadrul Meta şi va fi condusă de Pratiti Raychoudhury, care era până acum şeful pe partea de cercetare al companiei americane.

Oficialii Meta spun că în următorii cinci ani am putea vedea o abordare diferită de cea de până acum, care va aduce pentru companie o diversificare a veniturilor.

În prezent, majoritatea covârşitoare a veniturilor Meta sunt generate de reclame.

Compania are şi câteva funcţii plătite (taxarea firmelor care vor să ia legătura cu clienţii pe WhatsApp, administratorii grupurilor de Facebook pot cere plata unui abonament pentru accesarea conţinutului exclusiv etc), însă, acestea nu sunt servicii prin care Meta să ceară bani direct de la cele peste două miliarde de utilizatori pe care-i are.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.