McDonald’s a raportat luni rezultate trimestriale mixte, deoarece conflictele din Orientul Mijlociu i-au afectat vânzările sale pe piaţa respectivă, transmite CNBC.
Iată ce a raportat McDonald’s în comparaţie cu ceea ce se aştepta Wall Street, pe baza unui sondaj în rândul analiştilor realizat de LSEG, cunoscută anterior ca Refinitiv:
Câştig pe acţiune: 2,95 USD, ajustat, faţă de estimarea de 2,82 USD
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Venituri: 6,41 miliarde USD faţă de estimarea de 6,45 miliarde USD
Gigantul restaurantelor fast-food a raportat un profit net în trimestrul patru de 2,04 miliarde dolari, sau 2,80 dolari pe acţiune, în creştere faţă de 1,9 miliarde dolari sau 2,59 dolari pe acţiune, cu un an mai devreme.
Excluzând revizuirea în scădere a software-ului care nu mai este utilizat, costurile de restructurare şi alte elemente, McDonald's a câştigat 2,95 USD per acţiune.
Vânzările nete au crescut cu 8%, până la 6,41 miliarde USD.
Vânzările globale în termeni comparabili ale lanţului magazine au crescut cu 3,4% în trimestru, fiind sub estimările StreetAccount, de 4,7%, deoarece vânzările sale din Orientul Mijlociu au avut probleme.
Vânzările pe segmentul pieţelor internaţionale cu licenţă pentru dezvoltare, în termeni comparabili, au crescut cu doar 0,7%.
McDonald's a spus că vânzările diviziei au rămas în urmă ca urmare a războiului Israel-Hamas.
Vânzările McDonald’s din Orientul Mijlociu au scăzutdin cauza boicoturilor, după ce licenţiatul său israelian a oferit reduceri soldaţilor.
De asemenea, compania a fost nevoită să închidă temporar unele locaţii pentru a asigura siguranţa angajaţilor de proteste.
Boicoturile au afectat, de asemenea, vânzările trimestriale ale Starbucks.
CEO-ul McDonald’s, Chris Kempczinski, a declarat că compania vede că vânzările pe unele pieţe din afara Orientului Mijlociu sun slăbite, de asemenea, ca urmare a boicoturilor.
El a numit Malaezia şi Indonezia, ambele având populaţii majoritar musulmane.
Franţa, de asemenea, a înregistrat ”un oarecare impact”.
Compania monitorizează evoluţia situaţiei, despre care se aşteaptă să aibă în continuare un impact negativ asupra vânzărilor şi veniturilor la nivel de sistem, atâta timp cât războiul continuă”, a spus McDonald’s într-un document depus la autorităţile de reglementare a pieţei financiare.
Toate celelalte pieţe din segment, cum ar fi China şi Japonia, au raportat o creştere a în termeni comparabili, pentru acest trimestru.
Vânzările interne în termeni comparabili au crescut cu 4,3%, aproximativ conform aşteptărilor, ajutate de creşterea preţurilor meniurilor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.