Ministrul britanic pentru investiţii, Dominic Johnson, a declarat luni că lucrează pentru a atrage producătorii de maşini chinezi să construiască o fabrică în ţară şi că investiţiile din China sunt cruciale pentru îndeplinirea obiectivelor de mediu, transmite Reuters.
Numirea de către prim-ministrul Rishi Sunak a fostului lider britanic David Cameron în funcţia de ministru de Externe, la începutul acestei luni, a provocat îngrijorare în rândul unor parlamentari din Partidul său Conservator cu privire la ce ar însemna aceasta pentru abordarea guvernului faţă de China.
În calitate de prim-ministru, Cameron a anunţat ”o epocă de aur” în relaţiile cu China în 2015, ceva ce Sunak a spus că s-a încheiat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
La un summit privind investiţiile străine directe care a avut loc luni, la Palatul Hampton Court, ministrul britanic al Investiţiilor, Dominic Johnson, a declarat că discuţiile comerciale ar putea avea loc în paralel cu dezacordurile politice.
”Investiţiile chineze sunt esenţiale dacă vrem să ne atingem obiectivele net zero... Salut o colaborare puternică de afaceri între Regatul Unit şi China atunci când vine vorba de investiţii în cealaltă ţară. Absolut, am ambiţia de a încerca să atrag un producător de maşini chinez”, a spus Johnson reporterilor, adăugând că ar prefera ca maşinile chinezeşti să fie fabricate în Marea Britanie decât importate.
Sunak şi-a reiterat poziţia conform căreia este posibil să se colaboreze cu China în unele zone, protejând în acelaşi timp interesele Marii Britanii în alte domenii de o sensibilitate deosebită.
Marea Britanie reexaminează aplicarea Legii privind securitatea şi investiţiile naţionale (NSI), recent introdusă, care a blocat în mod disproporţionat tranzacţiile susţinute de China.
Johnson a spus că este îngrijorat de faptul că legea a creat ”o impresie de fricţiune”, dar că a fost folosită doar pentru a interveni într-un număr mic de tranzacţii în general, adăugând că este corect să existe o garanţie.
Marea Britanie a anunţat mai multe investiţii în industria auto în acest an, inclusiv o nouă gigafabrică Tata şi o investiţie a Nissan.
Întrebat dacă are o actualizare cu privire la discuţiile cu Uniunea Europeană pentru a rezolva tarifele regulilor de origine, care urmează să intre în vigoare pentru producătorii de automobile anul viitor, Johnson a spus ”din păcate nu”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.