Primul serviciu cu un autobuz autonom de dimensiuni mari din Regatul Unit, care poate circula cu o viteză maximă de 50 de mile pe oră (80 km/oră), a fost deschis publicului larg luni, cei implicaţi în proiect descriindu-l drept o piatră de hotar pentru sectorul transporturilor, relatează CNBC.
Serviciul AB1, aşa cum este cunoscut, circulă pe o rută de 14 mile (22,5 km) în Scoţia, între Ferrytoll Park and Ride in Fife şi Edinburgh Park Transport Interchange.
Serviciul de transport, care traversează faimosul pod Forth Road, poate transporta până la 10.000 de pasageri în fiecare săptămână, potrivit companiei de transport public Stagecoach.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Un bilet standard pentru un adult are un preţ de 7,20 lire sterline.
Într-un anunţ de la sfârşitul săptămânii trecute, Stagecoach a descris lansarea drept ”o piatră de hotar importantă pentru tehnologia autonomă”.
Compania a adăugat că AB1 ”este considerat că este primul serviciu de autobuz înregistrat din lume care foloseşte autobuze autonome de dimensiuni normale”.
Serviciul de probă, care face parte din proiectul CAVForth, se va desfăşura până în anul 2025. Va fi implicată o flotă de cinci autobuze, care circulă în trafic mixt, cu viteze de până la 50 de mile pe oră.
Vehiculele autonome funcţionează folosind o gamă largă de senzori şi inteligenţă artificială, deşi este necesar un şofer pentru siguranţa umană, în orice moment.
Un alt membru al personalului va fi responsabil pentru bilete şi va răspunde la întrebările celor de la bord.
Alături de Stagecoach, partenerii proiectului sunt Fusion Processing; Transport Scotia; Laboratorul de Robotică din Bristol; Alexander Dennis; Universitatea de Vest a Angliei; şi Universitatea Napier din Edinburgh.
O parte din finanţarea sa a venit de la Centrul pentru Vehicule Conectate şi Autonome al guvernului Regatului Unit.
În comentariile făcute săptămâna trecută, Paul Davies, preşedintele şi directorul general al producătorului de autobuze Alexander Dennis, a părut optimist cu privire la perspectivele pentru conducerea autonomă în viitor.
”Credem că sistemele de conducere automată precum cel pe care îl încercăm în CAVForth vor îmbunătăţi şi mai mult siguranţa, prin reducerea timpilor de reacţie”, a spus el.
Davies a susţinut că astfel de sisteme ar oferi, de asemenea, ”capacitatea de a conduce autobuzele într-un mod mai eficient prin optimizarea acceleraţiei şi deceleraţiei, pentru a oferi economii semnificative de energie şi uzură redusă a vehiculului”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.