Primele aplicaţii pe platforma de cloud guvernamental vor fi gata până la finalul acestui an, iar ţinta pentru anul viitor o reprezintă 60-70 de aplicaţii, care să debirocratizeze proceduri precum cele de obţinere a buletinului, permisului de conducere, diferitelor tipuri de cazier, a anunţat ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, la Maratonul Inteligenţa Artificială în Economie, organizat de Profit News TV.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministrul Bogdan Ivan a arătat că până la sfârşitul anului vor exista primele aplicaţii, servicii oferite pe platforma de clud guvernamental.

”Noi ţintim undeva la 60-70 de servicii publice până la finalul anului viitor”, a afirmat ministrul, care a dat ca exemple de aplicaţii, interconectate şi cu mai puşini paşi de efectuat pentru cetăţeni, cele pentru o obţinerea buletinului, permisului de conducere, cazierului. Aplicaţiile vor fi interconectarte cu hub-urile de la diferite ministere, care fiecare are propria platformă, realizată cu soluţii tehnice difrite şi la date diferite de ministere ”Ţinta este ca aceste sute de sisteme să le adaptăm la tehnologia din 2024, să le aducem la un limbaj tehnic comun”, a mai spus Bogdan Ivan, care a adăugat că în luna august, existând deja finaţările din fonduri europene, va exista platforma naţionaţă de interoperabilitate.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

Ministrul a explicat utilitatea acestor aplicaţii, bazate pe interoperabilitatea datelor de la diverse autorităţi, prin faptul că pentru obţinerea unei finanţări de la APIA, beneficiarul nu va mai merge personal să obţină un extras de carte funciară, apoi certificat fiscal, funcţionarul de la APIA putând să consulte direct informaţiile în baza CNP-ului beneficiarului. La fel va fi cazul pentru certificatul de urbanism sau autorizaţia de construcţie, a afirmat ministrul ”Este evident că sunt unii oameni care sunt poate reticenţi, cu bună credinţă, dar unii care, nu au neapărat de bună credinţă, sunt cu adevărat îngrijoraţi, că nu vei mai putea să ai termene pe care nu le respecţi, pentru că vei suporta rigorile legii atunci”, a mai arătat Bogdan Ivan.

Acesta a precizat că nu va fi vorba de a da oameni afară din administraţii, precum cele locale, ci aceştia nu vor mai face sarcini repetitive, urmând doar să supervizeze astfel de procese, iar digitalizarea va suplini, de fapt, situaţii precum cea în care 30% dintre funcţionarii publici se vor pensiona în următorii 3 ani. În plus, ministerul de resort a pregătit, într-un program de 20 milioane euro, formarea a 30.000 de funcţionari publici pentru astfel de competenţe, simultan cu introducerea internetului în 1.000 de primării şi lansării unui program pentru 2.000 de IMM, în vederea formării angajaţilor pentru a folisi instrumente digitale.     

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.