Primul lucru care trebuie schimbat din perspectiva noilor tehnologii este paradigma în care încă funcţionează mulţi antreprenori, care preferă să îşi promoveze produsele prin reclame tipărite decât prin mijloace digitale, iar toată comunicarea din business va trebui adresată reţelelor informale de clienţi care se formează pe platforme digitale, a arătat Ciprian Teleman, fost ministru al Digitalizării, fondator Knowledge for Action, senior consultant educaţie digitală, la Maratonul Inteligenţa Artificială în Economie, organizat de Profit News TV.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Cred că primul lucru care trebuie schimbat vine din zona de paradigme ale managerilor şi antreprenorilor care încă nu gândesc digital. (...) Constant, cu fiecare grupă de antreprenori sau manageri, că oamenii deschid ochii şi spun: Uau!”, a afirmat Ciprian Teleman, care a arătat că România este încă o ţară care se adaptează greu la noile tehnologii digitale, iar şi în prezent sunt antreprenori care solicită promovarea produselor sau serviciilor prin materiale promoţionale tipărite decât online. 

Această comunicare trebuie adresată reţelelor informale de clienţi în prezent, a susţinut consultantul.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Clientul trebuie văzut altfel, nu doar ca un beneficiar final al produselor sau serviciilor, ci ca o parte dintr-o reţea dinamică, care îşi formează opinii, comunică prin mijloace digitale. Toţi avem un grup – grupul tăticilor, grupul mamelor de la şcoală, grupul vecinilor – şi acolo se formează opinii care sunt mai puternice decât cele formate prin reclame. Deci ar trebui să regândim toată comunicarea din business, care va trebui adresată acestor reţele, acolo unde oamenii se întâlnesc. Sunt 7 miliarde de telefoane mobile şi oamenii petrec ore pe zi pe telefonul mobil, acolo trebuie să fie comunicarea”, a declarat Teleman.

Acesta a opinat că trebuie schimbat şi modul în care este privită concurenţa, care poate veni de oriunde în prezent.

”Cine se gândea acum câţiva ani, de exemplu, că Air France o să îşi facă o companie feroviară cu care să opereze Eurotunelul sau că Ikea intenţionează să-şi facă o companie de transport. Deci, concurenţa poate veni de unde nu te aştepţi. Foarte multe companii, care în mod tradiţional fac cu totul şi cu totul altceva, îşi modifică business-ul şi folosesc tehnologii digitale. De exemplu, Tesla rezolvă o problemă pe care o reƶolvau şi companiile tradiţionale, dar în alt mod. Uber rezolvă o problemă de transport, dar în alt mod decât o făpceau companiile tradiţionale”, a mai spus Ciprian Teleman.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.