Femeile sunt din ce în ce mai implicate în procesul de achiziţie online de materiale de construcţii datorită accesibilităţii cumpărăturilor online, interesului pentru designul interior şi proiectelor DIY ("Do it yourself"), astfel că 80% din comenzile online de materiale de construcţii sunt plasate de femei, arată compania Bauindustry DC, care deţine magazinul online platformadeconstructii.ro. Potrivit companiei, valoarea coşului mediu este de aproximativ 800 de lei, pentru persoane fizice, iar cele mai vândute produse sunt tencuielile decorative, vopselele lavabile, sistemul de nivelare a plăcilor ceramice, hidroizolaţiile, adezivii pentru placări ceramice.
“Încă de la lansarea magazinului online, platformadeconstructii.ro am observat că principalii noştri clienţi sunt femeile. Iniţial, am crezut că este o întâmplare, dar după mai mult de doi ani, de când activăm pe piaţă, am constatat că 80% din clienţii care accesează site-ul şi comandă sunt din zona sexului frumos. Observăm că femeile sunt din ce în ce mai implicate în procesul de achiziţie online de materiale de construcţii datorită accesibilităţii cumpărăturilor online, interesului pentru designul interior şi proiectelor DIY“, declară Dragoş Vlagali, director general Bauindustry DC.
Femeile joacă un rol din ce în ce mai important în procesul de cumpărare online, inclusiv în sectorul materialelor de construcţii. În ultimii ani, tendinţele de consum au arătat o schimbare semnificativă în comportamentul de cumpărare al femeilor, inclusiv în domeniul construcţiilor, acolo unde anterior predominau bărbaţi. Acestea sunt tot mai implicate în deciziile de renovare, design interior şi construcţii, iar acest lucru include şi achiziţiile de materiale online. De multe ori, ele sunt responsabile de gestionarea bugetului şi alegerea produselor pentru amenajări interioare, renovări sau proiecte de construcţii.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
“Constatând acest lucru am ajustat strategiile de marketing pentru a răspunde preferinţelor şi nevoilor femeilor, ba chiar operatorii noştri care răspund în online sau telefonic sunt pregătiţi să le ofere sprijin tehnic foarte detaliat, încât devenim consultanţi permanenţi sau intrăm direct în legătură cu constructorii lor. În ceea ce priveşte valoarea coşului de cumpărături, acesta nu diferă de la bărbaţi la femei, dar acestea din urmă nu fac rabat la calitate, nu caută alternative mai ieftine , pe când bărbaţii da, ei au disponibilitatea să schimbe produsul iniţial cu un articol similar. Ţinând cont că noi nu comercializăm materiale de construcţii grele cum ar fi fier, ciment, cărămidă, BCA etc., materiale care ridică mult costurile, atunci putem observa că valoarea coşului mediu este de aproximativ 800 de lei, pentru persoane fizice, declară Dragoş Vlagali
În 2024, piaţa materialelor de construcţii, a fost caracterizată de perioade cu numeroase fluctuaţii, spune el. Anul a debutat cu un interes scăzut din piaţă pentru materiale de construcţii, urmat de o perioadă de boom, în care cererile efectiv au explodat, vezi luna iulie, septembrie, octombrie. Dintr-o analiză la 11 luni a vânzărilor Bauindustry DC, compania care deţine magazinul online, platformadeconstructii.ro reiese că cele mai vândute şi căutate produse sunt: tencuielile decorative, vopselele lavabile, sistemul de nivelare a plăcilor ceramice, hidroizolaţiile, adezivii pentru placări ceramice etc. Cea mai mare creştere în vânzări a fost la sistemul de termoizolaţie, şi anume 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Bauindustry DC este o companie românească, lansată în 2021 de către Dragos Vlagali, fost manager de multinaţionale în domeniul vânzărilor de materiale de construcţie care în acest moment deţine un magazin online (platformadeconstructii.ro) şi are produse private label pe care le comercializează. Cifra de afaceri a anului trecut a fost de jumatate de milion de euro, iar in 2024 se aşteaptă la o creştere de minim 20% comparativ cu anul precedent.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.