Autorităţile londoneze au decis să revoce licenţa de funcţionare a companiei VTC Uber, ceea ce ridică un obstacol major în calrea activităţilor societăţii în Regatul Unit. Aproximativ 40.000 de şoferi sunt vizaţi de decizie, pe care Uber a anunţat că o va contesta în apel, relatează AFP.
Regia pentru transportul în comun din Londra, TfL, a decis să nu reînnoiască autorizaţia cerută de Uber de cinci ani. Lovitura este una grea pentru companie, în condiţiile în care Londra este principala sa piaţă din Marea Britanie, cu aproximativ 40.000 de şoferi şi 3,5 milioane de pasageri anul acesta.
De asemenea, societatea a obţinut un profit de două milioane de euro în 2015, potrivit celor mai recente date publicităţii.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Decizia va intra în vigoare pe 30 septembrie, dată la care expiră licenţa temporară pe care TfL a acordat-o Uber în mai. Însă compania are la dispoziţie pentru a contesta în apel decizia, iar şoferii săi vor putea face în continuare curse până la finalul procesului.
Primarul Londrei, Sadiq Khan, a salutat măsura. “Susţin în totalitate decizia TfL – ar fi o greşeală din partea TfL să continue să furnizeze o licenţă pentru Uber, dacă aceasta prezintă vreo ameninţare pentru siguranţa şi securitatea londonezilor”, a afirmat el.
Uber este afectată de TFl de lipsă de reacţie în denunţarea infracţiunilor la care au fost martori şoferii săi şi pentru că nu le controlează suficient de atent cazierele judiciare.
De asemenea, autorităţile reproşează Uber să foloseşte un program care le permite şoferilor să evite reperarea de către autorităţile în zonele unde nu au dreptul să opereze.
Mai virulent decât primarul, secretarul general al Asociaţiei şoferilor de taxi cu licenţă, Steve McNamara, a declarat pentru BBC: “Această companie imorală nu are ce căuta pe străzile Londrei”.
Uber a anunţat că va sesiza instanţa în legătură cu decizia. “Vrând să interzică cererea noastră pentru capitală, TfL şi primarul au cedat apelurilor unui număr mic de persoane care vrea să limiteze alegerile clienţilor. Dacă această decizie este menţinută, peste 40.000 de şoferi vor fi în şomaj, iar londonezii vor fi privaţi de un mijloc de transport practic şi abordabil”, a denunţat patronul Uber Londra, Tom Elvidge.
CONCURENŢĂ NELOIALĂ
Uber şi-a făcut duşmani puternici în Marea Britanie în ultimele luni. Sindicatele taximetriştilor londonezi, care conduc “black cabs”, s-au mobilizat pentru a denunţa concurenţa neloială făcută de companie pe piaţă.
De la lansarea sa în 2012, până în 2016, numărul taxiurilor Uber a crescut cu 64% - la peste 80.000 – în timp ce numărul taxiurilor tradiţionale a rămas stabil – 22.500.
În acelaşi timp, taximetriştii acuză compania că nu plăteşte la fel de multe impozite şi taxe ca ei, datorită strategiilor de optimizare fiscală.
Scandalurile repetate în care a fost implicat Uber a permis şi invocarea “culturii companiei toxice a Uber”, ce constă în exercitarea de presiuni asupra salariaţilor, dar şi asupra concurenţei.
“Uber îşi exploatează şoferii, folosind statutul de antreprenor, pentru a le sustrage maximum de bani, ceea ce îi obligă să lucreze mult”, critica în februarie Jim Kelly, responsabil al sindicatului Unite, exprimându-şi
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...