Lockheed Martin s-a retras din competiţia organizată de US Air Force pentru a construi cel puţin 75 de tancuri de realimentare, a declarat compania, oferind un avantaj KC-46 Pegasus, de la Boeing, în contractul aviatic de mai multe miliarde de dolari urmărit îndeaproape, transmite Reuters.
Airbus făcuse echipă cu Lockheed în 2018 pentru a oferi transportorul său cu cisternă multirol A330, dar gigantul aerospaţial francez trebuie acum să decidă dacă va continua competiţia fără Lockheed.
”Airbus rămâne angajat să ofere US Air Force şi luptătorilor noştri cel mai modern şi mai capabil tanc de pe piaţă”, a spus un purtător de cuvânt al Airbus.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Forţele aeriene au încercat să înlocuiască sute de tancuri KC-135 din era Eisenhower, în trei loturi.
Prima tranşă a fost acordată modelului Boeing KC-46 Pegasus, care a fost afectat de probleme de performanţă, inclusiv defecte ale unui sistem video la bord şi cu braţul care conectează tancul de aeronavele care vor să realimenteze.
”Lockheed Martin a decis să nu răspundă cererii de recapitalizare a flotei KC-135 a US Air Force”, a declarat purtătorul de cuvânt al Lockheed, Stephanie Stinn, într-un comunicat.
O victorie a Lockheed-Airbus ar fi adus lui Airbus primul contract de avioane cu U.S. Air Force, după ce a încercat să pătrundă pe piaţa de apărare din SUA timp de două decenii.
U.S. Air Force a lansat o competiţie în 2022 pentru a doua tranşă de 140 până la 160 de avioane, care urma să vină după contractul cu Boeing de a produce 179 de avioane KC-46 Pegasus. Cu toate acestea, la începutul acestui an, oficialii U.S. Air Force au declarat că ar putea reduce cea de-a doua tranşă de cumpărare la aproximativ 75 de tancuri, o mişcare care ar afecta ”cazul de afaceri” al Lockheed pentru oferta sa, au spus directorii.
Lockheed va muta echipa şi resursele ”către noi oportunităţi şi programe prioritare în cadrul Lockheed Martin, inclusiv dezvoltarea de soluţii de realimentare aeriană în sprijinul iniţiativei NGAS (Sistemul Air-Refueling) de generaţie următoare a forţelor aeriene americane”.
Cea de-a treia tranşă, tranşa NGAS sau KC-Z, ar urma să fie anunţată şi licitată în anii 2030.
Retragerea bruscă a ofertei Lockheed, cunoscută sub numele de LMXT, i-a surprins pe unii colaboratori ai Capitol Hill.
Promovarea LMXT, care avea să fie produse în Alabama şi Georgia, a fost acerbă, Lockheed a cheltuit capital politic pentru a se asigura că avionul Boeing nu este câştigătorul celei de-a doua tranşe.
În 2011, Boeing a câştigat primul contract de achiziţii în trei faze pentru a înlocui flota de tancuri vechi a U.S. Air Force, asigurându-şi un contract pentru 179 de avioane KC-46. De atunci, programul a suferit pierderi de peste 7 miliarde de dolari.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.