Livrările de avioane ale Boeing au scăzut în iulie la un minim al ultimelor cinci luni, de 26 de aeronave, evidenţiind presiunea asupra lanţurilor globale de aprovizionare, în timp ce compania se pregăteşte să reia livrările de 787 Dreamliner, transmite Reuters.
Producătorul de avioane din SUA a declarat că livrările lunare au inclus 23 de de avioane 737 MAX şi trei avioane de marfă cu fuselaj larg, astfel că livrările de aeronave MAX din acest an au ajuns la 212 şi livrările totale la 242.
Cifrele nu includ reluarea iminentă a livrărilor de 787 Dreamliner, după o suspendare de un an din cauza problemelor de producţie.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acţiunile Boeing au scăzut cu până la 1,7% în urma informaţiilor, înainte de a reduce pierderile pentru a fi tranzacţionate aproximativ în stagnare.
Guvernul SUA a aprobat luni reluarea livrărilor de avioane 787, primele din mai 2021, au spus persoane informate despre această problemă.
Datele Boeing din iulie subliniază totuşi problemele care testează industria aerospaţială, după ce şi Airbus a raportat luni livrări mai scăzute în iulie.
La aproximativ jumătate din cele 51 de preluări înregistrate în luna precedentă, livrările Boeing din iulie au suferit cea mai bruscă scădere de când 737 MAX a fost autorizat să revină în funcţiune în decembrie 2020, în urma consemnării la sol din motive de siguranţă.
Cu toate acestea, livrările au fluctuat semnificativ în acest an, iar luna iunie au cunoscut o fluctuaţie bruscă în sus.
Directorul financiar Brian West a anticipat livrări mai scăzute în iulie, din cauza a trei factori îngrijorători pentru 737: lanţurile de aprovizionare, întârzierile în scoaterea avioanelor din depozit şi blocarea efectivă a livrărilor către China.
El le-a spus analiştilor că Boeing nu va compensa în totalitate livrările sub aşteptări din prima jumătate a anului în a doua jumătate şi a adăugat: ”Vom continua să experimentăm fluctuaţii lunare”.
Între timp, Boeing a înregistrat o creştere a contractelor noi în iulie, înregistrând oficial comenzi anunţate la salonul Farnborough Airshow, unde s-a concentrat pe susţinerea 737 MAX 10, deoarece aeronava se confruntă cu incertitudinea privind termenul limită de certificare.
Boeing a confirmat comenzi pentru un total de avioane 125 MAX din partea Delta Air Lines şi Qatar Airways, precum şi pentru două avioane de marfă 777din partea Air Canada. Compania a mai primit comenzi noi pentru două avioane MAX din partea American Airlines şi un avion cargo 777 comandat de FedEx.
Acestea aduc comenzile brute ale Boeing la 130 de avioane pentru iulie şi 416 de la începutul anului.
După anularea a patru comenzi de avioane în iulie, Boeing a raportat comenzi nete de 126 de avioane în iulie şi 312 de la începutul anului.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.