Librăria online Libris a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 80 milioane lei, în creştere cu 20% faţă de 2022. Libris.ro a vândut anul trecut peste 2,5 milioane de produse. Cărţile pentru copii domină topul categoriilor, la nivelul tuturor judeţelor, urmate de beletristică.
”Libris, librărie online pe piaţa din România, a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 80 milioane lei, în creştere cu 20% faţă de 2022. Dinamica pozitivă a fost susţinută şi de creşterea interesului cititorilor pentru cărţile în limba engleză (+30%), unde Libris a diversificat oferta ajungând la peste 780.000 volume, precum şi de intensificarea eforturilor companiei de a îmbunătăţi permanent experienţa de navigare pe site. Dezvoltarea interacţiunii cu cititorii, pentru care sunt create evenimente şi experienţe culturale variate, atât offline, cât şi online, precum şi investiţiile în tehnologie care să susţină o experienţă superioară pe site au fost motoarele creşterii anul trecut”, anunţă compania.
În 2023, Libris.ro a vândut peste 2,5 milioane de produse, cu o medie a comenzii înregistrate la nivel naţional de 125 lei. Cărţile pentru copii domină topul categoriilor, la nivelul tuturor judeţelor, urmate de beletristică. Interesul pentru cărţi în limba engleză se menţine crescut şi a înregistrat în 2023 o creştere cu 30%.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Investiţiile făcute în ultimii ani, atât în depozitul de carte de la Braşov, cu o suprafaţă totală de 5.000 de metri pătraţi, care asigură un stoc permanent de 1 milion de volume, cât şi bugetele de investiţii alocate de Libris în experienţa cititorilor - de la livrare mai rapidă şi un stoc mai extins, până la recomandări personalizate susţinute de AI sau interacţiuni culturale în cadrul evenimentelor online sau offline - au dus la creşterea cu 20% a afacerilor într-un context socio-economic care nu încurajează consumul de carte, arată compania”, spune Laura Ţeposu, CEO Libris.
În contextul în care alocăm tot mai mult timp reţelelor de socializare, dar şi consumului de conţinut video online, Libris propune cartea ca alternativă de petrecere a timpului, de documentare, informare etc, şi pune accentul pe rafinarea experienţei pe site şi diversificarea ofertei cu volume actuale, disponibile extrem de rapid.
55% din comenzile plasate sunt de la clienţi recurenţi.
“Cartea este o alternativă extraordinară de a petrece timpul cu sens şi, totodată, într-un mod relaxant. Şi mă refer aici la timpul liber, la timpul pentru cunoaştere, pentru autodezvoltare, pentru interogări interioare şi legate de mediul social, familial, de muncă”, mai spune Laura Ţeposu.
Afacere 100% românească, Libris a intrat pe piaţa de carte în 1991, cu librăria Şt. O. Iosif din Braşov. În 2009, apare Libris.ro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.