L’Oreal SA, Unilever şi alte companii multinaţionale care au cumpărat branduri de îngrijire personală de la persoane de culoare iau măsuri să îşi păstreze clienţii, dintre care unii au promis, în urma protestelor naţionale pentru justiţie rasială, să îşi direcţioneze cheltuielile doar către companii deţinute de astfel de antreprenori, relatează Reuters.
Brandul multicultural de frumuseţe Carol’s Daughter, deţinut de L’Oreal, care a fost fondat în 1993 de o femeie de culoare în bucătăria ei din Brooklyn şi care poartă numele mamei acesteia, a anunţat pe 10 iunie, pe Instagram, că vrea ”să clarifice unele lucruri”.
“Carol’s Daughter este fondată de o persoană de culoare şi condusă de o persoană de culore şi a intrat în familia de branduri a L’Oreal în 2014”, a explicat compania.
Fondatoarea Lisa Price ”este implicată activ în toate aspectele afacerii, conduce dezvoltarea de produse ale brandului şi viziunea creatoare a acestuia”, arată comunicatul companiei.
Lisa Price este vicepreşedinte şi director creativ la Carol’s Daughter, care face parte din Divizia Multi-Culturală de Frumuseţe a L’Oreal USA, şi membră a Comitetului Executiv al L’Oreal USA.
În ultimii ani, companiile multinaţionale au preluat produse destinate consumatorilor de culoare şi au marcat brandurile respective ca fiind autentice ”Black”, cu formule create acasă şi oferte personalizate.
Dar în urma protestelor declanşate de moartea afro-americanului George Floyd, mulţi clienţi s-au angajat să cumpere doar produse ale unor companii deţinute de persoane de culoare, pentru a susţine o echitate rasială mai mare.
SheaMoisture, companie de produse pentru îngrijire personală fondată în Harlem de imigranţi liberieni, în 1991, a devenit parte a grupului anglo-olandez Unilever în 2017, după ce grupul a cumpărat compania de produse de frumuseţe Sundial Brands din New York. În luna iunie, consumatorii negri au ameninţat că vor boicota produsele acesteia, pentru că este deţinută de o corporaţie.
Pe 9 iunie, Cara Sabin, director general al Sundial Brands, care îşi desfăşoară activitatea ca divizie independentă în cadrul Unilever, a postat un mesaj pe Instagram: ”Sunt un director general de culoare într-o Americă corporativă albă, conducând un brand care există pentru a servi consumatorii de culoare”, a scris Sabin.
Puterea de cumpărare a populaţiei de culoare din Statele Unite este estimată că va creşte la 1.500 de miliarde de dolari până în 2021, de la aproximativ 1.300 de miliarde de dolari în 2019, potrivit unui raport realizat de firma de analiză a datelor Nielsen.
Comunitatea de culoare reprezintă până la 13,4% din populaţia americană şi cheltuie mai mult faţă de alte categorii pe grupe de produse ca îngrijirea părului şi frumuseţe şi parfumuri pentru femei.
În 2017, de exemplu, cumpărătorii de culoare au reprezentat 85% dintr-un total de 63 de milioane de dolari cheltuite de industria americană pentru produse multiculturale pentru îngrijirea părului.
Grupul a mai reprezentat anul trecut 22,4%, respectiv 21% din totalul cheltuielilor industriei din SUA pentru parfumuri pentru femei şi produse pentru igiena feminină, arată raportul Nielsen.
Vânzările de produse pentru îngrijirea părului destinate categoriei multi-etnice au crescut cu 50% în termeni anuali, în luna încheiată pe 17 mai, potrivit Strategic Solutions International, sivizie a Nielsen.
Companiile producătoare de produse pentru păr deţinute de persoane de culoare au reprezentat 14% din categoria lor, dar au generat 20% din creştere în magazinele de retail.
Unii consumatori spun însă că acordă o atenţie mai mare proprietăţii unei varietăţi de bunuri şi servicii destinate persoanelor de culoare, inclusiv în privinţa librăriilor, restaurantelor şi farmaciilor.
Pe site-ul de strângere de fonduri GoFundMe, există aproape 2.000 de pagini înfiinţate în sprijinul firmelor cu capital provenit de la persoane de culoare, majoritatea fiind create în ultimele săptămâni.
Ne ocupăm de aceste probleme legate de persoanele de culoare de ceva timp. Dar în acest moment este ceva deosebit ", a declarat Vivian Duker, avocat corporatist din Baltimore.
La începutul acestei luni, Duker s-a asociat cu un prieten pentru a lansa o campanie Change.org numită „#VERIFYBLACK”, care a strâns peste 7.000 de semnături. Petiţia urmăreşte să determine platformele de socializare să identifice mai clar companiile deţinute de persoane de culoare.
Branduri cum ar fi Carol’s Daughter şi SheaMoisture nu s-ar califica drept afaceri deţinute de persoane de culoare, a spus Duker.
Unilever şi L’Oreal nu au răspuns cererilor de comentarii.
Procter & Gamble a achiziţionat în 2018 Walker & Co, compania-mamă a Bevel, linie de produse de îngrijire pentru bărbaţi, şi Form Beauty, linie de produse îngrijire a părului pentru femei - destinate în principal persoanelor de culoare.
Vicepreşedintele pentru marketing al Walker & Co, Tia Cummings, a declarat că faptul că face parte din P&G a contribuit la lărgirea disponibilităţii produselor sale, făcând mai uşor pentru bărbaţi şi femei să le găsească şi să le cumpere.
Dana Williams-Johnson, instructor în cadrul departamentului de marketing al Şcolii Universităţii Howard, a declarat că firmele ”care fac bani de pe urma consumatorilor negri ar trebui să aibă un leadership care să reflecte consumatorii care achiziţionează mărcile.”
”Cât de diverse sunt consiliile de administraţie ale companiilor? Câte persoane de culoare sunt în conducerea de vârf, cu un loc la masa de consiliu? Cât de mult apreciază toate aceste mărci dolarii generaţi de persoanele de culoare? Acestea sunt întrebările care au nevoie de răspunsuri ”, a adăugat ea.
Potrivit revistei Black Enterprise, în 2019, 187 dintre companiile membre ale S&P 500 nu aveau un singur membru de culoare în consiliile lor de administraţie.
Compania de îngrijire a părului Cantu Beauty s-a confruntat cu astfel de întrebări pe Instagram în această lună, unii cumpărători observând că a fost vândută către PDC Brands în 2015 şi declarând că vor boicota marca în favoarea întreprinderilor deţinute de persoane de culoare.
În consecinţă, compania a găzduit pe 12 iunie o discuţie live streaming pe Instagram ”cu oamenii din spatele brandului”.
”Vreau să ridic perdeaua şi să vă las pe voi să vedeţi exact ce se întâmplă în spatele scenei,” a spus vicepreşedintele Cantu Beauty la nivel global, Dametria Mustin, a spus în timpul transmisiunii.
PDC Brands nu a răspuns solicitării de comentarii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.