Kraft Heinz a avertizat midercuri că vor exista presiuni asupra marjei sale de profit din cauza preţurilor mai mari ale ingredientelor, informaţie care a dus la o scădere a preţului acţiunilor companiei cu 4%, chiar dacă producătorul de alimente a anticipat că profitul anual din operaţiuni de bază va depăşi nivelul anterior pandemiei de coronavirus, transmite Reuters.
Companii din toate sectoarele economice au probleme din cauza preţurilor ridicate ale materiilor prime şi a cheltuielilor mai mari pentru livrare, lanţurile de aprovizionare fiind afectate de pandemie.
Potrivit analiştilor, producătorii de alimente vor fi nevoiţi să ofere discounturi mai mari şi să cheltuie mai mult pentru marketing, pentru a menţine vânzările la un nivel ridicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Kraft a anunţat în schimb creşteri de preţuri la nivelul portofoliului său de produse, pentru a compensa impactul cheltuielilor mai mari, notând însă că inflaţia va fi ”gestionabilă”.
Compania a mai avertizat că este prematur să evalueze cum se va stabiliza cererea între canalele de acasă şi din afara casei, din cauza incertitudinilor legate de pandemie, care au obligat companiile să emită avertismente legate de lanţurile de aprovizionare şi cerere.
Producătorul Jell-O anticipează un profit anual ajustat, înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA), care include şi impactul vânzării afacerilor cu brânzeturi şi nuci, peste nivelul de 6,1 miliarde de dolari consemnat în 2019.
Kraft, cunoscută pentru branduri precum crema de brânză Philadelphia şi ketchupul Heinz, a depăşit estimările referitoare la rezultatele trimestriale datorită cererii mari de snackuri şi alimente ambalate, chiar dacă oamenii au început să iasă din case după relaxarea restricţiilor legate de coronavirus.
Vânzările nete au fost de 6,62 de miliarde de dolari în trimestrul al doilea, depăşind estimările de 6,55 miliarde de dolari.
Profitul ajustat, de 78 de cenţi pe acţiune, a fost la rândul său peste estimările Refinitiv IBES, de 72 de cenţi pe acţiune.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.