Grupul turc Koc Holding a revocat un acord cu Ford şi producătorul sud-coreean de baterii LG Energy Solution pentru înfiinţarea unei companii mixte pentru producerea de celule de baterii pentru vehicule comerciale electrice în Turcia, transmite Reuters.
Cele trei companii semnaseră în februarie un acord neangajant pentru a forma o companie mixtă, în vederea creării uneia dintre cele mai mari instalaţii de baterii pentru vehicule electrice (EV) din Europa, în apropiere de capitala Turciei, Ankara.
”Având în vedere ritmul actual de adoptare a vehiculelor electrice, momentul nu este adecvat pentru o investiţie în celulele de baterii”, a declarat Koc Holding într-un comunicat pentru Public Disclosure Platform (KAP).
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Ford şi Koc Holding vor rămâne angajaţi să susţină producţia de vehicule electrice la Kocaeli Plant a Ford Otosan şi vor evalua potenţialele investiţii în celulele pentru baterii în viitor, în conformitate cu dinamica pieţei vehiculelor electrice”, se arată în comunicat.
LGES, care furnizează baterii EV către Ford, General Motors, Tesla, printre altele, a declarat că cele trei companii au convenit de comun acord să renunţe la plan din cauza ritmului actual de adoptare a electrificării de către consumatori.
”LG Energy Solution şi Ford lucrează împreună la un plan de sprijinire a producţiei de celule de baterii pentru vehicule electrice, din operaţiunile existente ale LG Energy Solution, extinzând relaţia de afaceri de lungă durată a companiilor”, a spus LGES într-un comunicat.
În octombrie, LGES a avertizat cu privire la încetinirea creşterii veniturilor în 2024 din cauza incertitudinilor economice globale care afectează perspectivele pentru vânzările de vehicule electrice, alăturându-se unui număr tot mai mare de producători şi furnizori de automobile care exprimă prudenţă cu privire la cererea de vehicule electrice.
Există îngrijorări cu privire la costurile de finanţare mai mari din cauza creşterii ratelor dobânzilor şi a încetinirii creşterii în economii majore, cum ar fi China şi Europa, care vor avea un impact asupra cumpărătorilor de maşini.
LGES are sedii de producţie în Statele Unite, Coreea de Sud, China, Polonia, Indonezia şi Canada.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.