Firma de consultanţă imobiliară JLL a anunţat luni că a reprezentat grupul german Metro Cash&Carry în procesul de consolidare a activităţilor de distribuţie într-un singur proiect cu o suprafaţă de peste 58.000 metri pătraţi, care va fi dezvoltat de compania belgiană WdP, în Ştefăneşti, în nordul Bucureştiului.
Aceasta este una dintre cele mai mari tranzacţii de pe piaţa industrială şi logistică din România, în acest an, reprezentând aproximativ un sfert din totalul suprafeţei închiriate în primele nouă luni ale anului.
”Împreună cu Metro am realizat un proces structurat cu un calendar strict care ne-a permis să încheiem contractul de închiriere într-un timp scurt, de numai şase luni. A fost un proces complex având în vedere că cerinţele Metro au vizat atât spaţii care oferă depozitare pentru mărfuri care necesită temperatură controlată, cât şi ambient. Cea mai mare provocare a fost însă să punem la punct toate detaliile pentru a încheia cu succes o tranzacţie record, de peste 58.000 metri pătraţi”, a declarat directorul departamentului industrial al JLL România, Costin Bănică.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Prin consolidarea activităţilor de logistică, Metro încearcă să preîntâmpine şi problema disponibilităţii forţei de muncă, una dintre cele mai mari dificultăţi cu care se confruntă sectorul logistic local.
”Vestul Bucureştiului, cea mai importantă destinaţie pentru activităţile de logistică în ultimii ani, se confruntă cu un deficit de forţă de muncă specializată, companiile care operează acolo fiind în situaţia de a atrage personal de la 50-60 km distanţă”, se arată în comunicat.
Totodată, consolidarea operaţiunilor logistice ale reţelelor de retail în vederea optimizării lanţului de distribuţie este o tendinţă din ce în ce mai prezentă pe piaţa locală care traversează una dintre cele mai dinamice perioade în ultimii 2-3 ani, potrivit companiei.
"Ştefăneşti oferă toate avantajele unei zone emergente, inclusiv o disponibilitate mai mare a forţei de muncă. În plus, Metro a apreciat avantajul de a fi într-o zonă în care oferă infastructură bine dezvoltată - Şoseaua de Centură cu regim de drum expres şi conexiuni foarte bune cu autostrada A1 spre Piteşti şi cu interiorul Bucureştiului", a spus directorul de dezvoltare JLL România, Viorel Opaiţ.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.