Cei mai importanţi producători de televizoare, LG, Samsung şi Sony, au profitat de prima zi a târgului CES 2017 pentru a-şi prezenta cele mai performante televizoare pe care le vor scoate pe piaţă în decursul acestui an.
Noul televizor flagship al celor de la LG se numeşte LG Signature 4K OLED W. Aşa cum sugerează şi numele, LG continuă bine stabilita tradiţie a ecranelor OLED. “W” este prescurtarea de la Wallpaper şi face trimitere la faptul că noul televizor este foarte subţire şi arată ca o “imagine pusă pe perete”, cum se laudă chiar cei de la LG.
Noul televizor, care foloseşte un panou 4K cu suport HDR, are o grosime de numai 2,55 cm. Acest lucru este valabil pentru ambele versiuni în care LG Signature 4K OLED W va fi disponibil - de 65 inch şi de 77 inch.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Noul flagship stă foarte bine şi la capitolul greutate. Versiunea cu diagonală de 65 de inch (165 cm) cântăreşte aproximativ 7,7 kilograme, ceea ce este foarte puţin pentru un televizor de această mărime.
LG Signature 4K OLED W are două componente: ecranul propriu-zis şi aşa-numitul soundbar - un modul separat responsabil cu sunetul. Acesta din urmă poate fi poziţionat sub sau lângă televizor.
LG susţine că principala îmbunătăţire a noii generaţii este modul dinamic în care funcţionează luminozitatea. În cazul scenelor cu contrast puternic, poate fi crescută automat luminozitatea doar pentru zonele întunecate, fără a face prea luminoase restul zonelor. La nivel software nu sunt modificări importante. LG foloseşte în continuare sistemul WebOS.
Noua gamă de top a televizoarelor Samsung pentru anul acesta include trei modele: Q7, Q8 şi Q9. Q-ul din denumire este rezultatul noii tehnologii pe care panourile de pe televizoarele Samsung o folosesc.
Noile televizoare Samsung nu folosesc tradiţionalul OLED, ci o tehnologie numită de Samsung QLED şi despre care producătorul coreean susţine că oferă o imagine chiar mai bună decât OLED.
Unul din avantajele noii tehnologii este luminozitatea superioară. Dacă modelele OLED de anul trecut ajungeau la un nivel luminos de 1.000 de niţi, noile modele ating 1.500 şi chiar 2.000 de niţi.
Noua generaţie de televizoare continuă să folosească sistemul de operare Tizen, produs tot de Samsung. Versiunea de anul acesta aduce unele noutăţi interesante, precum afişarea în timp real a scorurilor pentru meciurile echipelor favorite şi recunoaşterea melodiilor redate pe TV folosind aplicaţia integrată Shazam.
Noul flagship Sony se numeşte XBR-A1E Bravia 4K. Aşa cum ne-a obişnuit, producătorul japonez ataşează unor televizoare care arată extraordinar nişte nume care le fac greu de reţinut şi de marketat.
XBR-A1E Bravia 4K este primul televizor Sony cu ecran OLED. Cu riscul de a părea cu un an sau doi în spatele producătorilor coreeni, Sony a ales să se desprindă anul acesta de tradiţionalul LCD. Însă panoul nu este produs de Sony, ci de LG.
Motorizat de un chip numit 4K HDR Processor X1m, noul flagship Sony beneficiază de toate avantajele tehnologiei OLED, de la nivelul de negru până la acurateţea culorilor.
O abordarea interesantă a celor de la Sony este legată de sunet. Noul flagship japonez nu are difuzoare tradiţionale. Folosind modul în care funcţionează tehnologia OLED, Sony a creat o suprafaţă acustică integrată direct în panou. Cu alte cuvinte, sunetul vine direct din ecran. Rămâne de văzut şi ce calitate va oferi această abordare.
Spre deosebire de producătorii coreeni, care folosesc propriile sisteme de operare, Sony merge în continuare cu Android TV. Android-ul în sine ar trebui să fie un factor important în decizia de cumpărare a utilizatorilor, oferind multe din avantajele tradiţionale, incluzând aici aplicaţiile şi jocurile compatibile disponibile pe platforma celor de la Google.
Cei trei producători nu au anunţat preţurile şi data la care noile generaţii de televizoare vor intra pe piaţa. În mod normal, acest lucru se va întâmpla în primăvară sau, cel târziu, la începutul verii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.