Fabrica de elicoptere Airbus de la Ghimbav, care va fi inaugurată în curând, are deja clienţi pentru aparatele H215 care urmează să fie produse începând de anul viitor, a declarat, într-un interviu acordat News.ro, directorul general al companiei Airbus Helicopters Industries, Serge Durand, care a precizat că elicopterul este ideal pentru misiunile ONU, însă grupul Airbus speră ca printre primii clienţi să se afle entităţi din România.
Marţi, surse oficiale au declarat, pentru News.ro, că fabrica de elicoptere Airbus de la Ghimbav va fi inaugurată săptămâna viitoare de către premierul Dacian Cioloş şi preşedintele Franţei François Hollande.
"Suntem în grafic cu investiţia de la Braşov, construcţia fabricii fiind în curs de finalizare. Foarte curând vom inaugura fabrica. Airbus Helicopters realizează astfel un transfer important de tehnologie către România, ţară pe care grupul nostru o consideră un loc ideal pentru investiţii în domeniul aeronauticii", a afirmat Durand, în interviul acordat News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Înainte de inaugurarea fabricii, francezii de la Airbus s-au asigurat că dispun de personal calificat, una dintre problemele tot mai mari cu care se confruntă investitorii străini pe piaţa locală.
Astfel, 21 de specialişti români au absolvit în această vară un curs de pregătire de 11 luni la fabrica Airbus Helicopters de la Marignane, Franţa. Însă pregătirea angajaţilor în Franţa rezolvă doar o parte din necesarul de forţă de muncă.
Pentru asigurarea forţei de muncă pe termen lung, Airbus Helicopters a încheiat un parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Braşov, Ambasada Franţei şi a Germaniei, Clusterul Transilvania Aerospace, Institutul Francez din România, Alianţa Franceză Braşov, Colegiul Tehnic Transilvania, Universităţile Aix din Marsilia şi Paris-Sud.
"Proiectele noastre educaţionale şi de profesionalizare sunt, dacă vreţi, o formă de „loializare” a muncitorilor români din domeniul aeronauticii, care în absenţa unor investiţii aleg să plece din ţară. Nu mai este cazul acum, Airbus Helicopters contribuie la construcţia unei forţe de muncă bine pregătită, competitivă la nivel internaţional", a menţionat directorul Airbus Helicopters Industries.
Francezii de la Airbus au un grafic strict legat de producţia pe care vor să o realizeze la fabrica din România.
"Fabrica de la Ghimbav va atinge capacitatea maximă de producţie în 2020, când vom livra 15 elicoptere H215 pe an. Cu aceste aparate de zbor de ultimă generaţie, fabricate în România, Airbus Helicopters ţinteşte piaţa globală a elicopterelor semi-grele la costuri reduse", a precizat Durand.
În 2020, fabrica de elicoptere de la Ghimbav va avea 350 de angajaţi.
Airbus are deja asigurate comenzile pentru primele aparate produse în România, însă o comandă din partea unei instituţii româneşti ar spori credibilitatea programului, subliniază reprezentanţii companiei.
"Avem deja clienţi pentru elicopterul H215. Sperăm în acelaşi timp ca România să se numere printre primii clienţi. Acesta ar fi un semnal transmis lumii întregi, care credem că va atrage mai multe vânzări. Modelul H215 este un aparat ideal pentru misiuni ale Naţiunilor Unite: operaţiuni de lucru aerian, transport utilitar, operatiuni de mentinere a păcii şi acţiuni umanitare, combaterea incendiilor, transport de persoane, misiuni ale forţelor de poliţie, de căutare şi salvare", a spus Serge Durand.
Pe lângă producţie, fabrica de la Ghimbav va asigura, în colaborare cu compania IAR, mentenanţa pentru aparatele fabricate.
"În acest fel, platforma de la Braşov va asigura clienţilor întreaga gamă de servicii, începând de la livrarea de elicoptere noi, întreţinere, modernizare şi training", a subliniat Durand.
Unul dintre potenţialele contracte discutate în mediile militare este legat de o eventuală modernizare a elicopterelor IAR 330 Puma ale Armatei Române de către Airbus.
Elicopterele Puma, fabricate în anii '70 în România sub o licenţă cumpărată din Franţa, au motoare considerate de specialişti prea slabe pentru perioada actuală, iar tehnologia este depăşită.
Armata a modernizat 25 de aparate la standardul SOCAT în perioada 1999-2005, printr-un contract cu IAR Braşov şi firma israeliană Elbit.
Însă Airbus sugerează că o nouă modernizare a vechilor aparate Puma ale armatei nu ar fi o opţiune de dorit.
"În ceea ce priveşte elicopterul Puma, având în vedere că este un elicopter din generaţia anilor 1960-1970, orice modernizare a acestuia nu-i va putea asigura un grad de disponibilitate comparabil cu cel al elicopterului H215, care este de 94-98%, în consecinţă ne concentrăm eforturile spre H215 ca elicopter de nouă generaţie", a spus directorul general al Airbus Helicopters Industries.
Francezii de la Airbus ţin să sublinieze că o astfel de investiţie este una pe termen lung, iar România are de câştigat din revenirea în clubul restrâns al producătorilor de elicoptere.
"Iată, aşadar, că România reapare pe harta mondială a aeronauticii cu un produs de elită, realizat de români. Suntem încrezători că vin vremuri bune pentru aeronautica românească odată cu fabricarea la Ghimbav a elicopterelor H215 şi eu, personal, sunt convins că Airbus Helicopters este un partener de de lungă durată al României, cel puţin pentru următorii 50 de ani", a mai spus Durand.
Pentru uzina din România, Airbus Helicopters a înfiinţat filiala Airbus Helicopters Industries, care se ocupă de construcţia liniei finale de asamblare a elicopterelor H215. Compania se va ocupa şi cu vânzarea şi exportul produselor în toată lumea.
La dezvoltarea proiectului H215 în România participă companiile româneşti IAR, Aerostar, Aeroteh şi Turbomecanica.
Airbus Helicopters este o divizie a grupului aeronautic Airbus specializată în producţia de elicoptere civile şi militare. În prezent, circa 12.000 de elicoptere produse de Airbus Helicopters sunt operate de peste 3.000 de clienţi în aproximativ 154 de ţări.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...