Platforma socială responsabilă de o mare parte din veniturile Facebook, Instagram, pregăteşte o schimbare fundamentală pentru formatul Stories, inspirată, din nou, de la TikTok.
Formatul efemer Stories, lansat în social media de Snapchat, a folosit de la bun început un sistem de navigare opus feed-urilor tradiţionale de conţinut - navigarea se făcea pe orizontală, dinspre dreapta spre stânga, nu pe verticală.
Însă, TikTok, care a popularizat conţinutul video scurt, ce umple tot ecranul şi se răsfoieşte vertical, de sus în jos, a făcut platformele americane, precum Snapchat şi, acum, Instagram, să îşi dea seama că poate exista o abordare mai bună atât pentru utilizatori, cât şi pentru reclamele afişate.
După ce feed-ul vertical de Stories a fost observat în cadrul aplicaţiei de un număr mic de utilizatori, Instagram a confirmat că lucrează şi testează această idee.
Trecerea la un feed vertical va fi o schimbare fundamentală pentru formatul Stories din cadrul Instagram. Pe de o parte, pentru că este un mod mai natural şi mai familiar de navigare pentru utilizatori şi ar putea contribui la creşterea numărului de persoane care se uită la Stories şi văd inclusiv reclamele.
Pe de altă parte, ar putea semnifica un schimb de focus pentru Stories, care ar putea favoriza, prin algoritmul folosit, conţinutul video. Brandurile şi influencerii, care câştigă bani din promovările pe care le fac, ar trebui să pună, la rândul lor, mai mult accent pe video scurt dacă vor să-şi crează vizibilitatea.
Instagram include deja o replică la TikTok, numită Reels, însă, din câte se pare, compania americană nu este mulţumită de performanţa acesteia şi evaluează alternative, printre care se numără şi feed-ul vertical pentru Stories, care ar putea, la un moment dat, să înlocuiască Reels.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.