Pentru prima oară, YouTube a făcut publică suma pe care o plăteşte anual către reprezentanţii industriei muzicale.
Încă dinainte de Spotify, Apple Music şi de restul serviciilor de streaming, YouTube a fost o sursă primară şi facilă de muzică pentru oameni. Aceasta a început în ultima vreme să fie monetizată din ce în ce mai eficient de compania deţinută de Google.
Pentru prima oară, YouTube face publică suma de bani care revine industriei muzicale din conţinutul pentru care deţine drepturile de difuzare.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Astfel, în 2019, YouTube spune că a plătit industriei muzicale peste 3 miliarde de dolari. Suma include venituri obţinute atât din reclame, cât şi din abonamente.
YouTube nu intră în detalii să spună câţi bani au fost generaţi de reclame şi câţi au venit din abonamente. Însă, ţinând cont de evoluţia celor două business-uri, este uşor de presupus că grosul veniturilor au venit din reclame.
Informaţia vine să facă şi mai multă lumină în ceea ce priveşte veniturile YouTube, după ce compania a anunţat recent, tot în premieră, că a produs anul trecut, doar din reclame, 15,15 miliarde de dolari.
Conform Directorului Financiar al Alphabet, Ruth Porat, cea mai mare parte a veniturilor generate de YouTube din reclame ajunge la creatorii de conţinut.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.