Brandul de smartphone-uri Pixel se află în creştere, dar este, încă, unul din cele mai mici de pe piaţă, în ciuda faptului că este susţinut de gigantul american Google.
În întregul ciclu de viaţă al seriei Pixel, din 2016 până în prezent, au fost livrate 37,9 milioane de smartphone-uri, susţine o analiză publicată de IDC.
Cifra este una care nu ar trebui să mulţumească Google, care, cu siguranţă, şi-ar fi dorit deja să lupte de la nivelul Apple, care se estimează că livrează peste 224 de milioane de iPhone-uri pe an.
Google a încercat inclusiv o politică agresivă de preţ în anii trecuţi, pentru a creşte cota de piaţă smartphone-urilor sale, care au printre atuuri, calitatea fotografiilor, un Android „curat” şi un set de funcţii exclusive.
Însă, aceleaşi smartphone-uri Pixel au o faimă negativă dată de numeroasele probleme depistate de-a lungul anilor, ceea nu face nicio favoare diviziei de hardware a gigantului american.
În plus, Pixel nu are, încă, o reţea globală de distribuţie, care să aducă smartphone-urile companiei pe căi oficiale într-un mare număr de ţări. În România, de exemplu, dispozitivele Pixel sunt aduse, încă, din piaţa gri, la preţuri mari.
Există, însă, şi o notă de optimism în analiza IDC. În ultimul an, au fost livrate 10 milioane de smartphone-uri Pixel, adică mai bine de un sfert din numărul total de dispozitive livrate în întregul ciclul de viaţă al seriei lansate în 2016.
Pixel are dificultăţi în a „mânca” din cota de piaţă a iPhone-urilor în Statele Unite. În schimb, cea mai mare piaţă pentru smartphone-urile dezvoltate de Google este Japonia.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.