Guvernul a aprobat o extensie a programului Rabla, numită Rabla+, prin care se alocă un buget de 75 de milioane de lei pentru cumpărarea de maşini electrice sau hibride, fără obligaţia de a casa un autovehicul vechi, a declarat, miercuri, ministrul Mediului, Cristiana Paşca Palmer, la finalul şedinţei săptămânale a executivului.
Guvernul a aprobat şi programul clasic Rabla, cu un buget de 154 de milioane de lei în 2016. Prin acest program se alocă un tichet cu aceeaşi valoare ca şi în anii trecuţi, de 6.500 de lei, pentru casarea unei maşini mai vechi de opt ani.
La acesta se adaugă două ecobonusuri de câte 750 de lei care se pot cumula, astfel că valoarea totală decontabilă pentru un vehicul poate ajunge la 9.000 de lei.
"Programul Rabla se derulează în România de 12 ani. Anul acesta venim cu o extensie, Rabla plus, prin care stimulăm achiziţia de maşini nepoluante, fără obligativitatea de a casa o maşină veche", a spus Paşca Palmer.
Programul Rabla+ are menirea de a stimula vânzarea de maşini electrice nepoluante. Programul are alocat un buget de 75 de milioane de lei în 2016 şi prevede alocarea a două tipuri de ecotichete: unul de 5.000 de lei, pentru o maşină hibrid, şi altul de 20.000 de lei, pentru o maşină 100% electrică.
În total, finanţarea pentru o maşină electrică poate ajunge la 6.000 de euro.
În primele două luni din acest an, vânzările de autoturisme electrice şi hibride noi au crescut cu 89,7%, până la 74 de unităţi, faţă de 39, câte s-au vândut în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit statisticilor oficiale.
Anul trecut, în România s-au vândut 495 de autoturisme noi hibride sau electrice 100%, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu 2014, când au fost vândute 236 de unităţi, arată datele APIA.
România rămâne însă tot pe ultimele locuri în ceea ce priveşte achiziţia de autovehicule prietenoase cu mediul înconjurător, campionii Uniunii Europene la vânzările de astfel de maşini fiind Marea Britanie, Germania şi Franţa, cu peste 12.000 de unităţi vândute anual.
Ministrul Mediului a precizat că, începând de miercuri, ghidul de finanţare pentru cele două componente Rabla intră în dezbatere publică timp de 10 zile, iar la jumătate lunii mai ar putea fi deschisă linia de finanţare.
Guvernul estimează că 20.000 de maşini vechi ar putea fi scoase de pe şosele în acest an.
În 2015, prin programul Rabla au fost scoase din uz 25.423 de autovehicule cu o vechime mai mare de opt ani, suma alocată fiind de 220 milioane lei.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...